قانون مورفی در صدر؛ کلمبوس از مارموز جلو زد
کد خبر: 3783887
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

قانون مورفی در صدر؛ کلمبوس از مارموز جلو زد

بررسی تازه‌ترین آمار فروش هفتگی سینماها از تداوم صدرنشینی «قانون مورفی» و افزایش مخاطبان «کُلمبوس» نسبت به «مارموز» حکایت دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از ایرنا، هر چند «قانون مورفی» همچنان صدرنشینی هفتگی خود در سینماهای سراسر کشور را حفظ کرده است اما در پایین جدول پرفروش‌های هفته تغییراتی به وجود آمده است.
اولین تغییر مربوط به فیلم سینمایی «کُلمبوس» ساخته هاتف علیمردانی است که با یک پله صعود بالاتر از مارموزِ کمال تبریزی قرار گرفته است.
فیلم سینمایی «تخته گاز» به کارگردانی محمد آهنگرانی هم خیلی زود جایش خود را به «بمب؛ یک عاشقانه» داد و در جایگاه پنجم پرفروش های هفته قرار گرفت.
دو فیلم «دزد و پری 2» به کارگردانی حسین قناعت و «دِرساژ» ساخته پویا بادکوبه نیز در چهارمین هفته نمایش خود همچنان در رده های ششم و هفتم جا خوش کرده‌اند و با میانگین فروش هفتگی 200 میلیون تومان آرام به اکران خود در سینماها ادامه می دهند.

** قانون مورفی
اما در بررسی میزان فروش آثار این هفته، «قانون مورفی» با یک میلیارد و 504 میلیون تومان فروش با اختلاف فاحش نسبت به فیلم دیگر آثار در صدر فروش هفتگی قرار گرفته است.
تازه‌ترین ساخته رامبد جوان به سرگروهی سینما استقلال با اکران در 175 سالن سینما در مجموع سه هفته نمایش نیز فروش 4 میلیارد و 735 میلون تومانی را تجربه کرده است.
«قانون مورفی» یک کمدی اکشن است که قصه های متفاوتی را از شخصیت های فیلم روایت می کند و امیر جدیدی، امیر جعفری، هادی کاظمی، سروش صحت و رامبد جوان بازیگران آن هستند.

** کُلمبوس
فیلم سینمایی «کُلمبوس» ساخته هاتف علیمردانی نیز در هفتمین هفته اکران خود با یک پله صعود در 110 سالن سینما، 486 میلیون تومان فروخته است تا در مجموع فروش 3 میلیارد و 108 میلیون تومانی را تجربه کند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در این روزهای سرد، در این روزهای سخت، بروم یا بمانم؟!
فرهاد اصلانی، سعیدپورصمیمی، شبنم مقدمی و مجید صالحی با حضور هانیه توسلی و فریده سپاه منصور، گیتی قاسمی، عرفان ابراهیمی، میترا رفیع، فرنوش نیک اندیش، تورج الوند و نیما نیک‌طبع هنرمندانی هستند که در «کُلمبوس» ایفای نقش کرده‌اند.

** مارموز
اما فیلم سینمایی «مارموز» به کارگردانی کمال تبریزی هر چه از زمان نمایش آن گذشت میزان فروشش نیز کمتر و کمتر شد تا حالا بعد از ششمین هفته اکران به جایگاه سومی در فروش هفتگی رضایت دهد.
این فیلم با نمایش در 131 سالن سینما 426 میلیون تومان فروخت و در مجموع نیز 5 میلیارد و 754 میلیون تومان فروخته است.
فیلم سینمایی «مارموز» با مضمونی کمدی و سیاسی روایتگر داستان زندگی شخصی به نام «قدرت» با بازی حامد بهداد است که سودای رسیدن به قدرت دارد.
حامد بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، رضا ناجی، مانی حقیقی، محمد بحرانی، عیسی یوسفی پور، سیاوش چراغی پور، مرتضی زارع، بهزاد قدیانلو و فرهان معین‌زاده همراه با گروه موسیقی «بُمرانی» بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

** بمب؛ یک عاشقانه
فیلم سینمایی «بمب؛ یک عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی نیز این هفته یک پله صعود کرد تا در هفتمین هفته نمایش خود 371 میلیون تومان فروخته باشد.
این فیلم حالا با اکران در 81 سالن سینما در مجموع 6 میلیارد و 82 میلیون تومانی فروخته است.
در خلاصه داستان «بمب؛ یک عاشقانه» آمده است: در بحبوحه‌ جنگ ایران و عراق در سال1367، تهران بی‌وقفه بمباران می‌شد. عشق، محبت، امید، زندگی و ترس از مرگ را در رو‌زهای پر اضطراب آن زمان برای مردمی که درگیر جنگ بودند از بین می‌برد. اغلب عشق به سختی درک می‌‍شود اما مرگ واقعیتی است ترسناک. «بمب؛ یک عاشقانه» نشان می‌دهد که عشق و امید چطور حتی در مواجهه با تاریکی مرگ، راهشان را پیدا می‌کنند. روایت انسان‌هایی است که هیچ‌گاه فرصت عاشق شدن و به دلخواه خود زندگی کردن را نداشته‌ و تنها برای لقمه نانی به سختی کار کرده‌اند. این فیلم روایت انسان‌هایی است که در استبداد زمان و مکان به دام افتاده‌اند اما گویی که آرزوهای برباد رفته‌ آن‌ها هم‌چنان گریبان‌گیر ما است. گویی با تمام آن آرزوها از دوردست‌ها آمده‌اند و به انتظار هستند که داستانشان روایت شود، یا شاید کسی دوباره آن‌ را زندگی کند: داستانی از عشقی انسانی و ساده.
لیلا حاتمی، پیمان معادی، سیامک انصاری، حبیب رضایی، سیامک صفری، صبا گرگین پور، معصومه قاسمی‌پور، رامین پورایمان، بهادر مالکی‌، شهروز آقایی‌پور، ارشیا عبداللهی، نیوشا جهانی، باران معادی و محمود کلاری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

** تخته گاز
فیلم تازه اکران شده «تخته گاز» به کارگردانی محمد آهنگرانی نیز در دومین هفته اکران جایگاهی بهتر از پنجمی پیدا نکرده است.
این فیلم با اکران در 81 سالن سینما 357 میلیون تومان فروخته تا حالا در مجموع دو هفته نمایش فروش 627 میلیون تومانی را تجربه کند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «سلیمان» قطار خنده را به قصد اثبات مرد بودنش در خانواده و جامعه تخته گاز می‌راند چرا که به هزار و یک دلیل زیر سوال قرار گرفته و خود او خود نیز به این امر واقف شده و درصدد رفع نواقص خود برآمده است و در این مابین فضای شاد و مفرحی را برای مخاطبین به ارمغان می آورد و در این مسیر فراز و نشیب هایی را پشت سر می‌گذارد و در ایستگاه‌های مختلف خنده توقفی می‌کند.
سام درخشانی، کامبیز دیرباز، لیلا اوتادی، الهام حمیدی، رز رضوی، بیژن بنفشه‌خواه، نیما شاهرخ‌شاهی، پرستو صالحی، داریوش فرهنگ، نفیسه روشن و امیرعلی تکیه در «تخته گاز» ایفای نقش می کنند.
به گزارش ایرنا، رده های ششم تا نهم پرفروش های هفته نیز به ترتیب به فیلم های «دزد و پری 2» ساخته حسین قناعت با 238 میلیون تومان، «درساژ» به کارگردانی پویا بادکوبه با 154 میلیون تومان، «اتاق تاریک» به کارگردانی روح‌الله حجازی 135 میلیون تومان و «پاستاریونی» ساخته سهیل موفق 100 میلیون تومان اختصاص دارد.

انتهای پیام

captcha