چهل سالگی انقلاب، زمان مناسبی برای درنگ در مسیر پیموده است
کد خبر: 3783744
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
سردار عامری:

چهل سالگی انقلاب، زمان مناسبی برای درنگ در مسیر پیموده است

گروه هنر ــ رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت: چهل سالگی انقلاب، زمان مناسبی برای درنگ در مسیر پیموده شده است تا با تمسک به آن بتوان آینده بهتری برای کشور رقم زد.

پیام عاشورا و فرهنگ مهدوی رمز موفقیت انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری سردار داوود عامری، رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و علی اصغر جعفری، مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ساختمان شهدای باغ موزه دفاع مقدس، روز چهارشنبه، 3 بهمن‌ماه، برگزار شد.

در ابتدای این نشست سردار عامری با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی اظهار کرد: اولین کسانی که منادی انقلاب بودند و فریاد ملت ایران را به گوش جهانیان رساندند جامعه خبرنگاری بودند. برای همین انتظار می‌رود هم اکنون هم خبرنگاران در صف اول باشند و دستاورد‌های چهل ساله نظام را برای همگان تشریح کنند.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی دو اتفاق را رقم زد نخست اینکه جهانیان پیام ایران را شنیدند پیامی که حاوی آن بود که هر جامعه‌ای می‌تواند بر اساس میل و خواست مردمش اداره شود و انقلاب اسلامی الگوی مناسبی برای این امر است. پیام دوم هم پیامی برای نظام سلطه بود و بیانگر آن بود که انقلاب اسلامی به امیال نظام سلطه تن نمی‌دهد.

عامری ادامه داد: نظام سلطه با پیروزی انقلاب با انواع تهدیدها و تحریم‌ها سعی کرد تا ایرانیان را از انقلاب ناامید کند اما چهل سالگی انقلاب به آن‌ها اثبات کرد در رسیدن به خواسته‌هایشان موفق نبوده‌اند. انقلاب اسلامی با تکیه به پیام عاشورا و فرهنگ علوی توانسته به رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری پیام خود را جهانی کند.

رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه موفقیت‌های انقلاب به معنای نبود مشکلات نیست بیان کرد: آرمان‌های ما هنوز به صورت کامل محقق نشده‌ است اما انقلاب در مسیر آن حرکت می‌کند، حال ممکن است کمبودهایی نیز وجود داشته باشد ولی این نقصان‌ها نباید مانع از نادیده‌ انگاشتن پیشرفت‌ها شود، مردم ایران در تمامی اتفاقات مهم این سرزمین نشان داده که به انقلاب پشت نمی‌کنند و همواره بر سر آرمان‌های خود ایستاده‌اند و هیچ تحریمی آن‌ها را به زانو در نمی‌آورد.

عامری  با تأکید بر اینکه امروز در مرحله گذر از دانش‌های پیشرو به سمت رفاه و آسایش هستیم اظهار کرد: موفقیت‌های انقلاب بازگشت به تمدن بزرگ اسلامی را به ما نوید می‌دهد برای همین نخبگان  بسیاری در سراسر دنیا لب به تحسین دستاوردهای انقلاب گشودند هرچند نظام سلطه با تبلیغات فراوان سعی دارد دستاوردهای انقلاب اسلامی را زیر سؤال برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیاید از خود بپرسیم چرا آمریکایی‌ها سعی می‌کنند ما را متوقف کنند، چرا مقامات رژیم صهیونیستی سعی دارند انقلاب را متوقف کنند، چراهای مختلفی در این زمینه می‌توان مطرح کرد که جواب‌ آن مشخص است، زیرا انقلاب پیام صلح و دوستی را به همه جهانیان عرضه می‌کند و به آن‌ها نوید می‌دهد که می‌توانند سرنوشت خود را تعیین کنند و این پیامی است که نظام سلطه آن را دوست ندارد.

عامری با بیان اینکه چهل سالگی فرصتی برای درنگ در گذشته و ساخت آینده بهتر است اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون این ظرفیت فراهم است تا آینده بسیار بهتری در انقلاب رقم خورد و در همین رابطه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تعامل خوبی که با دستگاه‌های مردمی و نیروهای مسلح دارد تلاش می‌کند تا در جشن 40 سالگی انقلاب دستاوردهای آن را به شکل مطلوبی ارائه کند. امسال یکی از برنامه‌های فاخرمان، نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی است در این نمایشگاه رشد و شکوفایی دستگاه‌های ملی را شاهدیم، البته این نمایشگاه تنها محلی برای نمایش دستاوردها نیست بلکه رسانه‌های شناخته شده داخلی و خارجی نیز در آن حضور دارند.

علی اصغر جعفری، مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه در سخنانی اظهار کرد: چهل سالگی انقلاب بلوغ و پختگی را معنا می‌کند و در حقیقت زمان بعثت انقلاب اسلامی است تا گام‌های بلندی برای کرامت انسانی برداشته شود. امسال انقلاب بالنده‌تر از دوره‌های قبل تصویر خواهد شد تا دشمنان ملت و انقلاب مأیوس‌تر شوند.

وی اضافه کرد: در نمایشگاه 40 سال افتخار و بالندگی 207 برنامه در غالب 25 برنامه الف، 40 برنامه ب و 140 برنامه استانی تدارک دیده شده است.در این نمایشگاه 40 سازمان لشکری و کشوری حضور دارند و این نمایشگاه از 11 تا 22 بهمن‌ماه آثار خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

جعفری تأکید کرد: 20 نشست تخصصی نیز برای این ایام پیش‌بینی شده است نشست‌های که سعی دارد در کنار پرداختن به دستاوردهای انقلاب آسیب‌شناسی نیز شود حتی به بسیاری از شبهات در این زمینه پاسخ داده می‌شود. نکته دیگر اینکه هزار دستاورد انقلاب اسلامی در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه قصد داریم فضای با نشاطی در نمایشگاه ایجاد کنیم گفت: برنامه‌های مختلفی در ایام برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته شده است تا بازدیدکنندگان لحظات خوبی را در کنار خانواده‌هایشان سپری کنند حتی برای کودکان هم برنامه‌های خاصی در نظر گرفته شده تا در کنار سرگرمی و نشاط دستاوردهای انقلاب برای آن‌ها نیز تبیین شود.

در پایان این برنامه عامری در پاسخ به پرسشی که آیا به تمامی آرمان‌های انقلاب دست ‌یافته‌ایم اظهار کرد: همان‌گونه که اشاره کردم ما مدعی نیستیم که به تمام آرمان‌های مورد نظرمان رسیده‌ایم اما در مسیر آن حرکت می‌کنیم و انقلاب در مقایسه با گذشته، افتخار و رفاه را برای مردم به ارمغان آورده است. البته شما رسانه‌ها می‌توانید بسیاری از سؤالات و دغدغه‌های خود را در طول برگزاری نمایشگاه مطرح کنید و پاسخ آن‌ها را نیز از مسئولان و متولیان امور دریافت کنید.   

انتهای پیام

captcha