ثبت نام ۴۰ هزار گیلانی در سامانه «بچه‌های مسجد»
کد خبر: 3782403
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

ثبت نام ۴۰ هزار گیلانی در سامانه «بچه‌های مسجد»

گروه اجتماعی ـ مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان از ثبت نام ۴۰ هزار نفر از اعضای کانون‌های مساجد استان در سامانه «بچه‌های مسجد» خبر داد و گفت: کانون‌های مساجد با برگزاری فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی پیونددهنده اهالی محل با مسجد و پاسخگوی نیاز‌های جوانان است.

ثبت نام 40 هزار گیلانی عضو کانون های مساجد در سامانه «بچه‌های مسجد»

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی نژاد، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به فعالیت 902 کانون فرهنگی و هنری در مساجد سراسر استان، گفت: در سال جاری ساماندهی این کانون‌ها و ثبت اعضای آنها در سامانه «بچه‌های مسجد» در دستور کار است.

وی از ثبت نام 40 هزار نفر از اعضای کانون‌های مساجد استان در سامانه «بچه‌های مسجد» خبر داد و اظهار کرد: کانون‌های مساجد بازوی پرتوان امام جماعت و بسیج در اجرای فعالیت‌های مسجدمحوری است.

این کارشناس دینی با تأکید بر لزوم جذب خانواده‌های اطراف مسجد به این مکان مقدس، تصریح کرد: کانون‌های مساجد با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری جذب‌کننده جوانان و خانوارهای محله به مسجد هستند.

مسئول کانون های مساجد گیلان خواستار شناسایی خانوارهای اطراف مسجد به‌ لحاظ آسیب‌های اجتماعی شد و اظهار کرد: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور طرح «سفیران اجتماعی» را در پنج استان کشور برگزار می‌کند و گیلان یکی از استان‌های برگزارکننده این طرح با محوریت شهرستان شفت است.

وی تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را مورد تأکید قرار داد و گفت: کانون‌های مساجد با برگزاری فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی پیونددهنده اهالی محل با مسجد و پاسخگوی نیازهای جوانان است.

رضوانی نژاد با اشاره به برون‌سپاری فعالیت‌های دبیرخانه کانون‌های مساجد به کانون‌های فرهنگی و هنری فعال، اضافه کرد: جشنواره قرآنی «مدهامتان» با ثبت ‌‌نام بالغ بر یک هزار و 200 نفر به همت کانون حافظان قرآن انزلی برگزار می شود.

وی همچنین به تشریح برنامه‌های کانون‌های مساجد در چهلمین سالگرد پبروزی انقلاب اسلامی پرداخت و یادآور شد: سلسله نشست‌های شب خاطره انقلاب در کانون‌های مساجد استان با عنوان «نقل انقلاب» در 40 مسجد فعال در دوران انقلاب برگزار می‌شود و مبارزان انقلابی گیلان به بیان خاطرات خود جهت آشنایی نسل جوان با آن دوران می پردازند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیررجائی
|
France
|
۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۰:۵۵
0
0
با سلام و عرض خسته نباشید به تمامی فعالین در حوزه‌های مساجد‌
نظر من مبنی بر اینکه تعداد و آمار اعضای کانونها در مساجد مشخص و ثبت باشد مثبت ولی آیا در بهبود کیفیت و خدمات کانونهای فرهنگی مساجد نیز میتواند نقشی ایفاء کند ؟؟؟
خواهشمندم سامانهٔ دیگری نیز تعبیه شود تا تعداد افراد فعال درکانونها همراه با برنامه‌ها و مطالعاتشان در این حوزه نیز بهتر مشخص شده و در کیفیت فعالیتهای کانونها اثرگذار باشد.
captcha