ساخت ۳۸۴ مدرسه در اردبیل از سوی خیرین ‌
کد خبر: 3779151
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

ساخت ۳۸۴ مدرسه در اردبیل از سوی خیرین ‌

گروه اجتماعی ـ استاندار اردبیل با اشاره به همکاری خیرین مدرسه‌ساز در امر مدرسه‌سازی در استان، گفت: خیرین مدرسه‌ساز تاکنون ۳۸۴ مدرسه در استان ‌ساخته‌اند.

خیرین مدرسه ساز، تاکنون ۳۸۴ مدرسه در استان اردبیل ساخته‌اندبه گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل‌ روز گذشته، ۱۶ دی‌ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، در سالن اجتماع شیخ صفی استانداری اردبیل گفت: مهارت‌آموزی یک شاخص ارزشمند برای حضور جوانان در عرصه اشتغال است و باید این امر در برنامه‌های آموزشی لحاظ شود.
استاندار اردبیل‌ اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش باید باشد که در کنار مسئله آموزش به مباحث تربیتی نیز توجه شود تا بتوانیم نسلی با روحیه اخلاقی به جامعه تحویل دهیم.
بهنامجو گفت: بنیاد علوی نیز تاکنون مشارکت خوبی در نوسازی مدارس داشته و در شهرستان گرمی نیز شاهد فعالیت‌های این بنیاد هستیم.
وی با اشاره به همکاری خیرین مدرسه‌ساز در امر مدرسه‌سازی در استان، گفت: خیرین مدرسه‌ساز تاکنون ۳۸۴ مدرسه در استان اردبیل ساخته‌اند که قدردان زحمات این عزیزان هستیم.
در ادامه این جلسه، احمد ناصری با اشاره به اینکه به تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون‌های استخدامی در سال جاری، ادامه داد: در سال جاری ۳۵۰ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و ۳۲۰ نفر تیز از طریق آزمن‌های استخدامی به نیرو‌های آموزش و پرورش استان افزوده خواهد شد.

گزارشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش اردبیل
احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: تجهیز و نوسازی مدارس شبانه‌روزی از دیگر برنامه‌های اعتباری آموزش و پرورش هست که تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد ریال به این مدارس اختصاص داده که در تاریخ کمک سرانه بی‌سابقه بوده است.
وی با اشاره به اینکه ۶۵ مدرسه شبانه روزی فعال در استان وجود دارد، بیان کرد: حمایت‌های اعتباری به جز کمک سرانه نیز برای مدارس شبانه‌روزی پیش‌بینی شده که تا پایان سال نیز به این مدارس اختصاص داده خواهد شد.
ناصری‌ خاطر نشان کرد: استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی که یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان و والدین است در نوسازی مدارس مورد پیش‌بینی و عملیاتی شده و تاکنون بیش از ۸۰ درصد مدارس استان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده اند.
این مقام مسئول‌ یادآور شد: با تامین اعتبار برای سیستم‌های گرمایشی از طریق بودجه سال آینده امیدواریم به زودی شاهد ۱۰۰ درصدی تجهیز مدارس استان به سیستم گرمایشی استاندارد باشیم.
انتهای پیام

captcha