اجرای برنامه‌های قرآنی مختص دهه فجر نباشد/ از کارهای نمایشی بپرهیزیم
کد خبر: 3777436
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷

اجرای برنامه‌های قرآنی مختص دهه فجر نباشد/ از کارهای نمایشی بپرهیزیم

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بر لزوم افزایش مشترکات و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه‌های قرآنی برای برگزار کردن هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های دهه فجر تأکید کرد و گفت: اجرای برنامه‌های قرآنی در پیشبرد اهداف حاکمیت اسلامی جزو مؤثرترین اقدامات است؛ لذا برنامه‌های قرآنی تنها مختص به ایام دهه فجر نیست و تا پایان سال ادامه دارد.

اجرای برنامه‌های قرآنی مختص دهه فجر نباشد/ لزوم پرهیز از کارهای نمایشی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، عصر روز گذشته، 10 دی‌ماه در جلسه کارگروه قرآن شورای راهبردی و سیاست‌گذاری 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات برگزار شد گفت: اجرای برنامه‌های قرآنی در پیشبرد اهداف حاکمیت اسلامی جزو مؤثرترین اقدامات است لذا برنامه‌های قرآنی تنها مختص به ایام دهه فجر نیست و تا پایان سال ادامه دارد.
وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های قرآنی جزو اصلی‌ترین برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر محسوب می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته نیز برنامه‌های قرآنی از سازماندهی خوبی برخوردار بود و با نظم برگزار شد، امسال نیز برنامه‌ها با نشاط خوب همراه با تبیین ارزش‌های انقلابی و دینی همراه است.

لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های متولی قرآن
حجت‌الاسلام قربان‌پور بر لزوم افزایش مشترکات و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های قرآنی برای برگزار کردن هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های دهه فجر تأکید کرد و گفت: بی‌شک اگر هم‌افزایی صورت گرفته و بستر فعالیت‌های قرآنی افزایش یابد آثار اجتماعی بهتری را در جامعه شاهد هستیم.

از کارهای نمایشی بپرهیزیم
این مقام مسئول اجرای برنامه‌های کیفی در دهه فجر را یادآور شد و افزود: کیفیت اصل کار است، اگر کیفیت را اصل قرار داده و هم‌افزایی صورت گیرد نتایج حاصله بهتر است، اگر قرار است برنامه‌های انقلاب اسلامی و برنامه‌های عمومی راهبردی انجام شود باید از کارهای نمایشی بپرهیزیم زیرا با تعارف و فرافکنی به جایی نمی‌رسیم. برگشت به روحیه انقلابی زمینه موفقیت‌ها را یکی پس از دیگری هموار می‌کند.

اجرای برنامه‌های قرآنی مختص دهه فجر نباشد/ لزوم پرهیز از کارهای نمایشی
حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان مرکزی نیز گفت: در چند سال اخیر کمیته قرآن با توجه به اهمیت دهه فجر یکی از مهم‌ترین کمیته‌هاست و مسئولان دستگاه‌های اجرایی سعی دارند برنامه‌های تعریف شده را به بهترین شکل اجرایی کنند.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی
وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اجرای برنامه‌های دهه فجر تأکید کرد و افزود: امسال 40 محفل قرآنی شهری و 40 محفل قرآنی روستایی با حضور اساتید بنام کشور، استان و شهرستان برگزار می‌شود و برنامه‌های اجرایی متناسب با جمعیت و تعداد بخش‌ها و شهرها تفسیم می‌شود.

کاروان قرآنی تهران در استان مرکزی
حجت‌الاسلام شفیعی از برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی برخی برنامه‌های استانی و شهرستانی خبر داد و با اشاره به حضور کاروان قرآنی تهران در استان مرکزی، اظهار کرد: کاروان قرآنی متشکل از فعالان شبکه قرآن و رادیو قرآن طی روزهای دوم و سوم بهمن در استان حضور داشته و برنامه‌های قرآنی این ایام را انعکاس می‌دهند.
مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی اجتماع بزرگ قرآنیان متشکل از فعالان قرآنی شهری و روستایی در خمین برگزار می‌شود، همچنین برخی برنامه‌ها ملی است که از استان نفراتی متناسب با همان برنامه‌ها به قم و مشهد اعزام می‌‌شوند.
انتهای پیام

captcha