معرفی بقاع متبرکه فارس/ مقبره شاه داعی الی‌الله
کد خبر: 3776616
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

معرفی بقاع متبرکه فارس/ مقبره شاه داعی الی‌الله

گروه اجتماعی ـ مقبره شاه داعی الی الله ازجمله بقاع شاخص شهر شیراز است که در این گزارش به معرفی این آرامگاه می‌پردازیم.

به گزارش ایكنا از فارس، استان فارس بیشترین بقاع متبرکه کشور را در خود جای داده است و شهر شیراز نیز با داشتن امامزادگان و بقاع متبرکه بسیار، عاشقان عصمت و طهارت را در مناسبت‌های مختلف گرد خود جمع می‌کند.
در سلسله مطالبی تلاش می‌کنیم که به معرفی برخی از این اماکن مذهبی بپردازیم و موضوع این گزارش، معرفی مقبره شاه داعی الی‌الله شیراز است.
یکی از مهم‌ترین آرامگاه‌های شیراز مقبره سید نظام‌الدین محمود مشهور به شاه داعی الی‌الله، از عرفا و حکمای معروف شیراز در قرن نهم (متوفای ۸۷۰ هجری) است.
این بقعه در خارج قسمت جنوبی شیراز کنار گورستان معروف دارالسلام واقع ‌شده و بنائی از عهد کریم‌خان زند بر مزار او و فرزندش سید قاسم و نوه‌اش موجود است.
این عارف جلیل‌القدر علاوه بر اینکه به نیکویی شعر می‌سرود، قریب ۳۵ جلد کتاب مختلف هم تألیف كرد و در زمان خود بسیار شناخته شده بود.
ازآنجا که شاه داعی مردم را به توحید و خداپرستی راهنمائی می‌کرد، به شاه داعی الی الله معروف شد و تذکره‌نویسان در کتاب‌های خود او را با نام و لقب‌های قطب العارفین سیدی فاضل، سالک راه حق و حقیقت، معتمد کامل، عالم روحانی، پیر مبارک ‌نفس ستایش کرده‌اند.
انتهای پیام

captcha