دنیاگرایی؛ محصول جهالت کبری/ رهایی از گزند فتنه‌ها با ولایت‌مداری
کد خبر: 3768792
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
آیت‌الله صفایی بوشهری عنوان کرد:

دنیاگرایی؛ محصول جهالت کبری/ رهایی از گزند فتنه‌ها با ولایت‌مداری

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه ولایت‌مداری یک اصل اساسی در جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: جهالت کبری همواره در مقابل بصیرت عظما قرار دارد و کسانی گرفتار جهالت کبری می‌شوند که زندگی خود را به دنیاگرایی می‌سپارند. لذا، انسان در شرایط گمراهی باید سمت ولایت فقیه برود تا از گزند فتنه‌ها و گمراهی در امان باشد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آئین افتتاحیه هشتمین دوره بصیرت تمرکزی استانی از سوی معاونت تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی بوشهر و با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری، عصر دیروز، 10 آذرماه در سالن اجتماعات مجتمع خلیج فارس شهر بوشهر برگزار شد.

سردار خلیل واعظی، عضو شورای فرهنگ عمومی و فرماندهی انتظامی استان بوشهر در این مراسم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند که کشور ما از لحاظ امنیتی و نظامی در شرایط مطلوبی قرار دارد، اظهار کرد: ولی دشمن بخش‌های دیگر جامعه را تست روانی می‌کند و یا اقدام به حملات سایبری می‌کند و لذا تأمین امنیت در شرایط فعلی بسیار حساس است.

وی با بیان اینکه پلیس نیازمند پشتوانه مردمی است، افزود: کسانی که توانایی و تأثیرگذاری مثبت در اجتماع را دارند باید نیروی پلیس را حمایت و همراهی کنند تا دشمن متجاوز جرأت تهاجم به زندگی مردم و جامعه شهروندی نداشته باشد.

شرکت 960 پلیس در دوره‌های اسلامی و معارف دینی

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه دشمن طراحی تهاجمات و شبیخون فرهنگی خود را بر محورهای اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی گذاشته است، گفت: پلیس در امر پیشگیری جهت کاهش جرائم فعال‌تر شده است؛ همچنین برای موفقیت بیشتر در مأموریت‌های اجتماعی نزدیک به 960 نفر در دوره‌های اسلامی و معارف دینی از سال گذشته تا‌کنون شرکت کرده‌اند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان و امام جمعه بوشهر نیز در این آئین با اشاره به ارزش کار نیروی انتظامی از نگاه خداوند، اظهار کرد: مُرابط به معنای کسانی است که از مرز و حریم کرانه‌های کشور دفاع می‌کنند و متکفل حفظ آرامش و آسایش در کشور هستند و لذا در روایات آمده است که یک شب نگهبانی از مرابط، از یک ماه و بلکه سال‌ها عبادت برتر است.

حمزه سیدالشهدا(ع) و امام علی بن ابیطالب(ع)؛ نیروی انتظامی صدر اسلام

نویسنده کتاب «درآمدی بر مدیریت کارآمد اسلامی» با اشاره به اینکه حمزه سیدالشهدا(ع) و امام علی بن ابیطالب(ع) نیروی انتظامی صدر اسلام بودند، افزود: اگر انسان خدمت خالص و مخلصانه به جامعه انجام داد و امنیت و آسایش جامعه را فراهم کرد به مانند عبادت و قرائت قرآن است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه حمایت از نیروی انتظامی واجب و تضعیف آن حرام است و داشتن بصیرت و آگاهی دقیق در شرایط بحران و فتنه الزامی است، گفت: حق در شرایط بحران و فتنه مجهول می‌شود و فتنه به مانند آتش گداخته‌ای است که فولادها و سوخته‌های زائد را جدا می‌کند. لذا، فتنه در عین اینکه یک تهدید است، راه شناخت بصیر انسان‌های فولادین از انسان‌های فتنه‌گر است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه بصیرت عامل نجات است، اضافه کرد: عقلانیت دینی و متون فاخر دینی حکم می‌کند که فتنه باعث ترویج فساد می‌شود و انسانی که بصیرت ندارد جاذبه‌های فتنه آن را جذب می‌کند و اما انسان‌هایی که بصیرت دارند و عالم هستند در فتنه جذب نمی‌شوند، بلکه در برابر فتنه‌ها به مانند آهن آب دیده و فولاد می‌ایستند و اقدام به روشنگری می‌کنند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی یکی از ارکان جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: بصیرت به معنای به جا رفتار کردن و فکور بودن در عرصه کلان و جزئی زندگی خانوادگی و اجتماعی، سیاسی، اداری و اقتصادی است؛ انسان‌ها می‌بایست در منظومه زندگی خود دارای بصیرت کلان باشند و کسانی در منظومه کلان زندگی موفق‌تر هستند که بصیرت و زندگی دینی داشته باشند و پیامبر اسلام(ص) و حضرت امیرالمؤمنین علی‌(ع) الگوی‌شان باشد؛ باید مراقب بود که در کلان زندگی نباید گناه کرد و دروغ بگوییم.

دنیاگرایی؛ محصول جهالت کبری

مؤلف کتاب «پایان دنیا در کلام خدا» با تأکید بر اینکه ولایت‌مداری یک اصل اساسی در جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: جهالت کبری همواره در مقابل بصیرت عظما قرار دارد و کسانی گرفتار جهالت کبری می‌شوند زندگی خود را به دنیاگرایی می‌سپارند. لذا، انسان در شرایط گمراهی باید سمت ولایت فقیه برود تا از گزند فتنه‌ها و گمراهی در امان باشد.

امام جمعه بوشهر ولایی و اسلامی بودن را باعث اقتدار و محبوبیت مردمی نیروی انتظامی برشمرد و افزود: نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران حافظ حریم امنیت مردم و جامعه و خادم ملت هستند که فرمانده آن مقام معظم رهبری نائب امام زمان(عج) و حامی مردم مسلمان ایران هستند.

تجلیل از خانواده شهید داود بنوی

یادآور می‌شود، در پایان آئین افتتاحیه هشتمین دوره بصیرت تمرکزی استانی که با حضور بیش از 200 نفر از نیروهای پلیس در حال برگزاری است از خانواده شهید داود بنوی که در 21 فروردین 1380 در کهنوج کرمان به شهادت نائل آمد، توسط امام جمعه بوشهر  تجلیل شد.

خبرنگار: حامد فکوری

عکاس: محمد عبیدی

captcha