سند جامع موقوفات بوشهر تدوین و طراحی شود
کد خبر: 3768572
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
آیت‌الله صفایی بوشهری:

سند جامع موقوفات بوشهر تدوین و طراحی شود

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه بوشهر گفت: سند و نقشه جامع موقوفات کل استان بوشهر در قالب سامانه هوشمند و برخط براساس نتایج آمایشی و سرزمینی تدوین و طراحی شود که الگویی برای سازمان اوقاف و امور خیریه کشور باشد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور، مدیرکل اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، به همراه معاونان این نهاد روز گذشته، 10 آذرماه، با آیت‌الله صفایی بوشهری در محل سالن جلسات مجتمع فرهنگی و مطالعاتی آدینه کوی شهید مدرس دیدار کردند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان و امام جمعه بوشهر، در این دیدار با تأکید بر اینکه احیای اجتماعی و معرفی موقعیت مکانی و ظرفیت‌های موقوفات نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است، اظهار کرد: سند و نقشه جامع موقوفات کل استان بوشهر در قالب سامانه هوشمند و برخط براساس نتایج آمایشی و سرزمینی تدوین و طراحی شود که الگویی برای سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و ایران باشد.

تشکیل شورای مشترک تبلیغ اوقاف و تبلیغات اسلامی در بوشهر

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه با بیان اینکه مردم به سازمان اوقاف و امور خیریه نگاهی خدماتی در حوزه دین و تبلیغات دینی دارند، افزود: شورای تبلیغ بین سازمان اوقاف و امورخیریه و سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در عرصه حوزه علمیه و تربیت استاد حوزه خودکفا هستیم، اضافه کرد: در حوزه علمیه برادران بیش از یک هزار و 100 نفر روحانی تبلیغی و در حوزه علمیه خواهران نزدیک به یک هزار و 700 بانوی مبلغ در امر انجام رسالت تبلیغی مشغول هستند. لذا شایسته است که شورای مشترک تبلیغ از این مجموعه کارآمد و علمی در موالید و دیگر مناسبت‌های فرهنگ دینی در مساجد و مراکز فرهنگی بهره گیرد.

یادآور می‌شود حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور در پایان گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ارائه کرد.

خبرنگار: حامد فکوری
عکاس: محمد عبیدی
انتهای پیام

captcha