برپایی جشن ولادت ختم رسل در تیپ ۳۷ زرهی/ سربازان نمونه تجلیل شدند
کد خبر: 3767124
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

برپایی جشن ولادت ختم رسل در تیپ ۳۷ زرهی/ سربازان نمونه تجلیل شدند

گروه اجتماعی ـ همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) مراسم جشنی در تیپ ۳۷ زرهی شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی تیپ 37 زرهی شیراز، به‌مناسبت فرا رسیدن 17ربیع الاول سالروز میلاد خجسته نبی مکرم اسلام و همچنین ششمین خورشید تابناک اسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق(ع) مراسم جشن با شکوهی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) تیپ 37 زرهی شیراز برگزار شد. در این مراسم که سرهنگ مهدی احمدی افشار فرماندهی، حجت‌الاسلام شهباز فضلی رئیس عقیدتیـ سیاسی، فرماندهان، مسئولین و کارکنان پایور و وظیفه تیپ حضور داشتند، حجت‌الاسلام فضلی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ طی سخنانی با تبریک این مناسبت فرخنده و باسعادت به بیان فضایل و کرامات و شخصیت برجسته حضرت محمد (ص) پرداخت و افزود: حضرت محمد(ص) الگو و اسوه حسنه هستند و کرامات، اخلاق و سیره نبی مکرم اسلام باید سر لوحه زندگی فردی و اجتماعی ما قرار بگیرد. وی در ادامه با استناد به قرآن و روایات به بیان ویژگی‌های شخصیتی نبی مکرم اسلام(ص) پرداخت و گفت: خداوند متعال در قرآن برای پیامبر اکرم(ص) ویژگی‌هایی را برشمرده‌اند از جمله مردم‌داری و مردمی بودن پیامبر (ص) و اینکه پیامبر از جنس مردم و برخاسته از میان مردم است.
فضلی ادامه داد: عدالت و انصاف، صداقت در گفتار و عطوفت و اخلاق کریمانه از دیگر صفاتی است که در قرآن و روایات بدان اشاره شده است. رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 37 زرهی یادآور شد: نبی مکرم اسلام(ص) به عنوان خاتم النبیین مبعوث شد تا فضایل اخلاقی را در جامعه‌ای که در آن تفاخر، غرور، نیرنگ، حیله و زنده به گور كردن دختران در آن رواج پیدا کرده بود تحقق بخشند و تحولی اساسی در زمینه اخلاق ایجاد كند.
بنا بر این گزارش، مولودی‌خوانی توسط حاج صمد توکلی مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت ، پخش نماهنگ در خصوص میلاد پیامبر(ص)، برگزاری مسابقه فرهنگی و اهدای جایزه، اجرای سرود و پذیرایی از حضار از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

تجلیل از سربازان نمونه تیپ 37 زرهی
همچنین به‌مناسبت 17 ربیع الاول سالروز میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و سالروز میلاد با سعادت حضرت امام جعفر صادق(ع) و در قالب جشنواره جوان سرباز حضرت علی اکبر(ع)از سربازان نمونه تیپ 37 زرهی شیراز تجلیل شد. در این مراسم که با حضور سرهنگ مهدی احمدی افشار فرماندهی، فرماندهان و مسئولین تیپ 37 زرهی و کارکنان پایور و وظیفه در میدان صبحگاه تیپ 37 زرهی برگزار شد با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه از کارکنان وظیفه‌ای که به عنوان کارکنان نمونه شناخته شده بودند، تجلیل به عمل آمد. سرهنگ احمدی افشار، فرماندهی تیپ 37 زرهی در این مراسم طی سخنانی با تبریک سالروز میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و حضرت امام جعفرصادق(ع) گفت: امروز صلابت، اقتدار و امنیتی که در جامعه اسلامی وجود دارد همه و همه به برکت اهل بیت(علیهم السلام) و وجود سربازانی راسخ، دلاور و شجاع است که اسوه و الگوی آنان ائمه اطهار(ع) هستند.
وی در ادامه ایمان، اخلاق، شرکت در نماز جماعت، انجام صحیح وظایف محوله، تعهد، همکاری با یگان و انضباط را از جمله شاخص‌ها و محورهای انتخاب و معرفی سربازان نمونه برشمرد.
انتهای پیام

captcha