افلاكیان و خاكیان در سوگ «رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ»/ سوگواری یكپارچه عاشقان در حرم سوم
کد خبر: 3762158
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸

افلاكیان و خاكیان در سوگ «رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ»/ سوگواری یكپارچه عاشقان در حرم سوم

گروه اجتماعی ـ امروز مصادف با یكی از غم‌انگیزترین وقایع تاریخ بشری است. روزی كه در غم و اندوه آن گویی آسمانیان هم مانند زمینیان اشک می‌ریزند.

به گزارش ایكنا از فارس، امروز، 28 صفر مصادف با یكی از غم‌انگیزترین و مصیبت‌بارترین وقایع تاریخ بشری است. روزی كه در غم و اندوه آن گویی آسمانیان هم مانند زمینیان اشک می‌ریزند و مویه‌کنان یا محمد(ص) یا محمد(ص) می‌گویند.
او رسول عشق و مهربانی و هدایت انسان‌ها از ضلالت و گمراهی به سرمنزل مقصود و سعادت بود و با رحلتش مصیبتی جانكاه بر دل تمام عاشقان و رهیافتگان طریق حق و بندگی افتاد.

رفتار اسوه حسنه؛ بیانگر تعالیم مكتب اسلام
والاترین پیامبری که از طرف پروردگار به عنوان «رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ» مبعوث شد و ما از آن رسول عشق و رستگاری سخن به میان می‌آوریم که نسخه کامل بشریت و اسوه حسنه‌ای بود که تمامی رفتار و کردارش بیانگر تعالیم مکتب اسلامی بود.
با رحلت پیامبر عزیز اسلام، نه تنها مدینه بلکه تمام ملک وجود در اندوه و در عزا فرو رفت. رواست اگر آسمان و زمین خون گریه کنند؛ چرا که این داغ عزای قافله سالار انبیاست.

صدای ناله زهرای اطهر(س) به گوش می‌رسد
از این مصیبت به بعد، هر شب صدای ناله زهرای اطهر(س) به گوش مردم مدینه می‌رسید و پس از آن بود که غربت زهرای مرضیه و علی مرتضی(ع) آغاز شد و این‌گونه بود كه از این واقعه به عنوان مصیبت عظمی یاد می‌كنند.
همچنین این روز نیز مصادف با سالروز شهادت كریم اهل بیت(ع)، امام حسن مجتبی(ع)، دومین امام شیعیان جهان است لذا این روز، روز مصیبت در مصیبت است.

غربت كریم اهل بیت(ع) با گذشت 1400 سال تمامی ندارد
دل خون شد در عزای یگانه امام مظلومی كه حتی در خانه خویش غریب بود. هنوز هم كه هنوز غربت او بعد از گذشت 1400 سال تمامی ندارد و تمام شیعیان و عاشقان عالم آرزوی لحظه‌ای زیارت مزار شریفش را به دل دارند.
در این روز مصیبت عظمی، تمام مسلمانان جهان سوگوارند. مراسم‌های سوگواری و مرثیه‌سرایی در جای جای نقاط ایران اسلامی طی این ایام برپا هستند. در استان فارس نیز این مراسم‌ها با محوریت حرم‌های مطهر امامزادگان، این سلاله‌های پاك خاندان عصمت و طهارت در حال برگزاری هستند.

برپایی سوگواری یكپارچه و متحد هیئات مذهبی در شیراز
در شهر مقدس شیراز مراسم سوگواری 28 از ساعت 9:30 صبح امروز، 16 آبان‌ماه از میدان شهدا آغاز شد كه در آن دسته‌های سوگواری و عزاداری به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به راه افتاده و در آنجا به سوگواری یكپارچه و متحد پرداختند.
طبق اعلام حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس، تمام بقاع متبركه این استان میزبان سوگواران 28 صفر هستند و در این اماكن مذهبی علاوه بر برگزاری مراسم‌های مرثیه‌سرایی و سوگواری، سخنرانی‌های مذهبی نیز با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می‌شوند.

اشاره به برنامه‌های سوگواری حرم شاهچراغ(ع)
همچنین در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی مراسم سوگواری از شب گذشته با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی و مرثیه‌سرایی علی حسین‌زاده و هادی آسیابانی از مداحان اهل بیت(ع) آغاز شده و تا امشب نیز ادامه خواهد داشت.
مراسم لاله‌گردانی خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) نیز در سالروز شهادت هشتمین اختر تابناك آسمان امامت و ولایت، حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) برادر حضرت امین ولایت در ساعت 19 در این حرم مطهر برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha