‌آغاز محافل قرآنی اربعین 97 از سرزمین چذابه
کد خبر: 3757657
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

‌آغاز محافل قرآنی اربعین 97 از سرزمین چذابه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سفر کاروان نور اربعین 97، از امروز، 29 مهرماه با اعزام اعضای این کاروان به اهواز و اجرای برنامه طی محافل انس با قرآن در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ از امروز، 29 مهرماه، با اعزام اعضای کاروان قرآنی(نور) به اهواز، اجرای برنامه‌ها و محافل انس با قرآن در مراسم اربعین حسینی، آغاز می‌شود.

حمیدرضا احمدی‌وفا، جعفر فردی، حبیب‌الله پوراحمدی، سیدکریم موسوی، سیدمصطفی حسینی، سیدجاسم موسوی، وحید خزایی، محسن رشیدی، مهدی علم‌خواه، مهدی تاجور، یوسف قنبری، علی شکفته و مسعود موحدی‌راد از قاریان ممتاز کشورمان، همچنین اعضای گروه‌های تواشیح الوارثین البرز و ثقلین یزد، به همراه مسئولان هماهنگی گروه‌های قرآنی اعزامی و همچنین مستند‌سازان رسانه، نخستین گروه از کاروان قرآنی اعزامی به عتبات عالیات هستند که برنامه تلاوت خود را در موکب‌های پیش‌بینی شده، از امروز آغاز می‌کنند.
همچنین اعضای گروه تواشیح مشکات خوزستان نیز در اهواز به جمع کاروان نور ملحق خواهند شد. به این ترتیب، نخستین محفل کاروان نور امشب، 29 مهرماه و پس از نماز مغرب و عشا، در چذابه و به میزبانی کانون فرهنگی ـ هنری ولایت، در موکب مصباح‌الهدی، با تلاوت احمدی‌وفا و سیدکریم موسوی و گروه مشکات خوزستان برگزار می‌شود. تعزیه‌خوانی، سوگواری و سخنرانی در مدح اهل‌ بیت(ع) از دیگر برنامه‌های این محفل خواهد بود.
در محفل دیگری که برای امشب، پیش‌بینی شده، تلاوت جعفر فردی و اجرای گروه الوارثین البرز، بعد از نماز مغرب و عشا به میزبانی کانون فرهنگی ـ هنری اهل‌بیت(ع) آبادان در موکب حبایب زینب و عشاق‌الولایه واقع در شلمچه و در موقعیت آبادان خواهد بود.
محفل سوم امشب نیز ساعت 21:30 به میزبانی کانون امام رضا(ع) و علی‌ بن‌ ابیطالب(ع) در موکب امام رضا(ع) با حضور علی شکفته و گروه تواشیح ثقلین یزد برپا می‌شود.
گفتنی است، موکب‌های یاد شده در مرزهای ایران و عراق از اول صفر به همت عاشقان اباعبدالله(ع) برپا شده و تا بعد از اربعین حسینی پذیرای زائرین اربعین خواهند بود. در این موکب‌ها خدمات مختلفی از جمله برنامه‌های فرهنگی ـ قرآنی، سخنرانی، کارگاه نقاشی، مسابقه دل نوشته(توصیف حضور)، کتابت و خوشنویسی، اقامه نماز جماعت و... ارائه می‌شود.
یادآور می‌شود، کاروان نور امشب از مرز عراق عبور و به سمت نجف اشرف عزیمت خواهد کرد.
انتهای پیام

captcha