انتقال سفارت به قدس؛ عامل ناکامی انتخاباتی نخست‌وزیر استرالیا
کد خبر: 3757619
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹

انتقال سفارت به قدس؛ عامل ناکامی انتخاباتی نخست‌وزیر استرالیا

گروه بین‌الملل ـ طرح نخست وزیر استرالیا برای انتقال سفارتخانه این کشور از تل‌آویو به بیت‌المقدس، باعث نارضایتی مسلمانان شده و این مسئله در ناکامی احتمالی وی در انتخابات اخیر میان‌دوره‌ای دخیل بوده است.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز؛ طرح غیر منتظره پیشنهاد نخست وزیر استرالیا برای انتقال سفارتخانه این کشور از تل‌آویو به بیت المقدس، رضایت رژیم صهیونیستی را در پی داشت اما خشم فلسطینی‌ها را برانگیخت و در عرصه داخلی می‌تواند یکی از دلایل ناکامی وی در انتخابات میان دوره‌ای در منطقه ونتورث (Wentworth) باشد که دیروز شنبه (28 مهر) برگزار شد.

نتایج انتخابات نشان می‌دهد که یک پنجم رأی‌دهندگان از حمایت دولت اسکات موریسون (Scott Morrison) نخست وزیر این کشور منصرف شده‌اند که مسلمانان به احتمال زیاد بخشی از آن‌ها بوده‌اند.

علی شیکدر، شهروند مسلمان بنگلادشی‌الاصل ساکن حومه سیدنی می‌گوید: این تصمیم نخست‌وزیر نشان می‌دهد که دولت چقدر از جامعه مسلمانان دور است. ما این قدرت را داریم که (با رأی خود) این تصمیم را تأیید یا رد کنیم.

موریسون در اوایل هفته قبل این مسأله را که این تصمیم، تلاشی در حوزه سیاست داخلی (برای جلب رأی) است، رد کرده بود.
 
«مالکوم ترنبول» نخست‌وزیر پیشین با اشاره به توصیه‌های امنیتی و دیپلماتیک، در برابر انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس مقاومت کرد زیرا معتقد بود این امر باعث تلاش‌ها برای برقراری صلح در منطقه خواهد شد.

این هفته سفیر اندونزی و سفرای 13 کشور عربی در کانبرا گردهم آمدند و احتمال انتقال سفارت استرالیا را نگران‌کننده خواندند.

 
 انتهای پیام
 
captcha