مسئولیت علم‌آموزی همراه همیشگی دانشجویان باشد/ تنها مصرف‌کننده علوم دیگران نباشیم
کد خبر: 3751942
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
بهادر:

مسئولیت علم‌آموزی همراه همیشگی دانشجویان باشد/ تنها مصرف‌کننده علوم دیگران نباشیم

گروه اجتماعی ـ رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز از دانشجویان خواست تا هیچگاه از مسیر دانش‌اندوزی و کسب علوم و دانش خارج نشوند و مسئولیت علم‌آموزی برای همیشه همراهشان باشد و گفت: علم را نه تنها برای خودتان، که برای جامعه یاد می‌گیرید و باید بتوانید با کمک علم، مشکلات جامعه را برطرف کنید.

به گزارش ایكنا از فارس، علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 9 مهرماه در آیین بازگشایی مدارس استان فارس، ورود به دانشگاه را گامی به سوی اداره کشوری دانست که با دارا بودن ریشه‌های کهن، باید به آن افتخار کنیم و فردای آن را بهتر از امروز بنا کرد.
وی با بیان اینكه ایران اسلامی دارای ریشه‌های عمیقی است که در عرصه‌های مختلف جهان اثر گذاشته است، ادامه داد: ما به دینی معتقد هستیم که برای علم بیشتر از هر چیزی ارزش قائل شده است؛ علم و دین دو بال هستند و باید در کشور به دین و علم در کنار هم اهمیت بدهیم.
بهادر از دانشجویان خواست تا هیچگاه از مسیر دانش‌اندوزی و کسب علوم و دانش خارج نشوند و مسئولیت علم‌آموزی برای همیشه همراهشان باشد و گفت: علم را نه تنها برای خودتان، که برای جامعه یاد می‌گیرید و باید بتوانید با کمک علم، مشکلات جامعه را برطرف کنید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: اگر بدون توجه به مشکلات جامعه، دانشی را از آن سوی دنیا بپذیریم، هیچ گام مثبتی برداشته نمی‌شود، کشورهای مقتدر کشورهایی هستند که دانشی برای ارائه به جهان داشته باشند، بنابراین باید با حرکت در این مسیر، خود را اثبات کنیم و تنها مصرف‌کننده علوم دیگران نباشیم.
وی با بیان دشواری‌های راه کسب دانش، از دانشجویان خواست تا در این مسیر مأیوس نشده و در پی یافتن دانشی باشند که موجب رفع مسایل کشور و بالندگی میهن شود.
بهادر همچنین به معنای تازه دانشگاه‌های امروزی اشاره کرد و گفت: امروز دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم، به عنوان دانشگاه‌های تولیدکننده در حرکت هستند و دانشجویان با حرکت در این مسیر، می‌توانند باعث پیشرفت کشور عزیزمان با ریشه‌ای کهن شوند.
انتهای پیام

captcha