«كارون نامه نی‌نوا» از فردا آغاز می‌كند/ اجرا در 6 نقطه شیراز
کد خبر: 3748527
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰

«كارون نامه نی‌نوا» از فردا آغاز می‌كند/ اجرا در 6 نقطه شیراز

گروه فرهنگی ـ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از آغاز به كار همایش «كارون نامه نی‌نوا» از فردا خبر داد و گفت: این همایش در قالب اجرای تئاتر، تعزیه و پرده‌خوانی در 6 نقطه شیراز برگزار می‌شود.

صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از آغاز به كار همایش «كارون نامه نی‌نوا» خبر داد و گفت: همزمان با ایام محرم‌الحرام و بزرگداشت هفته دفاع مقدس این همایش در 6 نقطه شیراز برگزار می‌شود.
وی با یادآوری اینكه این همایش برگرفته از حماسه عاشورا و دفاع مقدس است، افزود: همایش مذكور طی مدت 8 روز در قالب هشت مجلس تعزیه، هشت پرده خوانی، هشت برصحنه‌خوانی(نمایشنامه‌خوانی)، شش نمایش صحنه‌ای و هشت کارگاه آموزش تعزیه، برگزار خواهد شد.
سهرابی با بیان اینكه این همایش تا 6 مهرماه ادامه خواهد داشت، گفت: برنامه‌های این همایش در محوطه‌های تالار حافظ، بوستان آزادی، تماشاخانه‌های استاد هودی، سپاسدار و كافه كتاب از ساعت 15 تا 21 برگزار می‌شوند.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار كرد: آغازگر این همایش برپایی كارگاه آموزش تعزیه در ساعت 15 در كافه كتاب تالار حافظ است كه در آن علیرضا حیدرپور فرد به آموزش موافق‌خوانی خواهد پرداخت و در این روز برنامه‌هایی نظیر شبیه‌خوانی حضرت عباس(ع)، روایت مسلم‌بن عقیل، فرجام، سال گذشته در حرم، سگ درون نیز در مكان‌های مذكور و بخش‌های ذكر شده اجرا خواهند شد.
وی با یادآوری اینكه تمام كارگاه‌های آموزشی در ساعت 15 و در كافه كتاب تالار حافظ اجرا خواهند شد، ادامه داد: دومین روز این همایش به اجرای نمایش‌ها و كارگاه‌هایی نظیر شبیه‌خوانی مسلم‌بن عقیل؛ روایت حربن ریاحی؛ خون، دریا، عشق؛ سال گذشته در حرم؛ سگ درون و آموزش مخالف‌خوانی نیز اختصاص دارد و سومین روز نیز شبیه‌خوانی حسین فهمیده، روایت غلام ترك، به زیر تیغ شب، سال گذشته در حرم، چر و آموزش شهادت‌خوانی اختصاص دارد.
سهرابی گفت: در چهارمین روز همایش شبیه‌خوانی حربن‌ ریاحی، روایت حضرت قاسم(ع)، من خواب دیده‌ام، سال گذشته در حرم، چر و آموزش امام خوانی اجرا خواهد شد و در پنجمین روز هم برنامه‌هایی نظیر شبیه‌خوانی عباس و شوذب، روایت حضرت علی‌اكبر(ع)، شهادت‌خوانی شمعون و شهرزاد، روی نی‌بندی، پشت خط و آموزش پیش‌خوانی در نظر گرفته شده است.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان كرد: ششمین روز این همایش به اجرای برنامه‌هایی نظیر شبیه‌خوانی حضرت علی‌اكبر(ع)، روایت حضرت ابوالفضل(ع)، در میان پوستی كه در آن نمی‌گنجیم، روی نی بندی، پشت خط و آموزش طفل‌خوانی اختصاص دارد.
وی ادامه داد: در هفتمین روز همایش شبیه‌خوانی شهادت امام(ع)، روایت شهادت امام(ع)، واقعه‌خوانی شهادت نوروز پسر صفدر آهنین جان، روی نی‌بندی، چهار شب با رؤیا و آموزش زن‌پوش خوانی اجرا شده و هشتمین و آخرین روز هم به اجرای شبیه‌خوانی حضرت شاهچراغ(ع)، روایت حضرت رقیه(س)، هنگامه، روی نی‌بندی، چهار شب با رؤیا و طراحی صحنه و لباس تعزیه اختصاص خواهد داشت.
انتهای پیام

captcha