فعالیت بیش از ۱۰۰۰ هیئت مذهبی در کرمانشاه همزمان با ماه محرم
کد خبر: 3744885
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

فعالیت بیش از ۱۰۰۰ هیئت مذهبی در کرمانشاه همزمان با ماه محرم

گروه اجتماعی ــ مسئول تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم در بیش از ۱۰۰۰ هیئت مذهبی فعال شهر کرمانشاه خبر داد.

هزار و دو هیئت مذهبی در ایام محرم در کرمانشاه فعال می‌شود

علی انوری، مسئول تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، از برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم در 1002 هیئت مذهبی شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: مراسم عزاداری دهه اول محرم در استان کرمانشاه توسط دو هزار و هفتاد هیئت مذهبی برگزار می‌شود که از این تعداد هزار و دو هیئت در شهر کرمانشاه در این ایام فعال است.
وی با بیان اینکه دهه اول محرم به عنوان یکی از مناسبت‌های دینی و مذهبی فراگیر مطرح است، افزود: در امر ساماندهی هیئت‌ها و مداحان استان در این ایام با جدیت ورود کرده‌ایم.
انوری با اشاره به برنامه‌های اجرایی در دهه اول محرم توسط هیئت‌ها به مراسم سخنرانی، ادعیه‌خوانی و مرثیه‌سرایی اشاره کرد و گفت: در این ایام با هماهنگی و اعزام سخنران و مداح بر عملکرد هیئت‌ها نظارت می‌شود.
مسئول تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: از دوماه قبل تاکنون بحث تمدید مجوز هیئت‌های مذهبی استان در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه با هماهنگی انجام شده روحانیون آماده هستند تا با حضور در هیئت‌های مذهبی در کنار شور عزاداری مردم را با معارف اهل‌بیت‌(ع) آشنا کنند، تصریح کرد: هماهنگی لازم درخصوص برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورا صورت گرفته و با هیئت‌ها هماهنگ‌شده تا حتما نماز جماعت برگزار شود.
وی در پایان گفت: با نیروی انتظامی هماهنگ شده تا با اعزام تیم‌های بازرسی ایام عزاداری با کمترین مشکل برگزار شود.
انتهای پیام

captcha