بقاع متبركه شیراز؛ میزبان عاشقان ولايت در جشن‌های عید غدیرخم
کد خبر: 3742105
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

بقاع متبركه شیراز؛ میزبان عاشقان ولايت در جشن‌های عید غدیرخم

گروه اجتماعی ـ‌ معاون فرهنگی ـ اجتماعی اوقاف فارس از برگزاری جشن عید غدیرخم در حرم‌های امامزادگان و بقاع متبرکه شهر شیراز خبر داد.

بقاع متبركه شیراز؛ میزبان عاشقان ولايت در جشن‌های عید غدیرخم

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام رحیم صفری‌گرائی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 6 شهریورماه گفت: بقاع متبرکه شیراز آماده میزبانی از جشن‌های عید غدیر خم در این استان هستند.
وی افزود: آستان مقدس امامزاده سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز روز چهارشنبه هفتم شهریورماه و بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام طاهری و مداحی مداحان اهل‌بیت(ع)، برنامه‌های دیگری چون تجلیل از سادات و مسابقه را در دستور کار خود دارد و همچنین مردم از محل موقوفه سید علی اکبر (ظریف کار فرد) اطعام خواهند شد، ضمن این‌که ایستگاه صلواتی این امامزاده نیز روز پنج‌شنبه از زائران این حرم پذیرایی می‌کند.
صفری گرائی در مورد برنامه‌های حرم علی‌بن حمزه(ع) نیز شیراز گفت: این آستان مقدس نیز روز چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی و مداحی و همچنین تجلیل از سادات و برگزاری مسابقه در خدمت مردم است و ایستگاه صلواتی برپاشده در این محل نیز روز پنج‌شنبه از زائران پذیرایی می‌کند.
معاون فرهنگی اوقاف فارس اضافه کرد: بقعه شاه داعی‌الله شیراز نیز سه‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء با برنامه‌هایی چون سخنرانی، مداحی، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به خانواده‌های سادات و شهدا برنامه‌های خود را تدارک دیده است، ضمن آنکه ایستگاه پذیرایی آن نیز روز پنج‌شنبه پذیرای زائران این بقعه است.
وی اظهار كرد: امامزاده سید تاج‌الدین غریب(ع) شیراز نیز روز پنج‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشا علاوه بر سخنرانی و مداحی، برگزاری مسابقه و اهدای جایزه به شرکت‌کنندگان در این جشن را نیز تدارک دیده است و ایستگاه صلواتی این محل نیز از مردم پذیرایی می‌کند و همچنین در پایان مراسم مردم میهمان سفره آقا امیرالمؤمنین(ع) از محل موقوفه سید علی اکبر(ظریف کار فرد) هستند.
صفری گرائی افزود: روز پنج‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشا نیز قدمگاه حضرت ابوالفضل(ع) با سخنرانی و مداحی و برگزاری مسابقه و اهدای جایزه در خدمت مردم ولایتمدار شیراز است.
معاون فرهنگی اوقاف فارس اضافه کرد: امام‌زاده شمس‌الدین میر آخر(ع) نیز پنج‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشا این جشن را برگزار می‌کند و ایستگاه صلواتی این محل نیز کام مردم را شیرین می‌کنند.
صفری گرائی گفت: امامزاده سید محمد(ع) قصردشت شیراز نیز دو روز از هفته با برنامه‌های متنوعی عید غدیرخم را گرامی می‌دارد که در اولین برنامه که روز چهارشنبه و بعد از نماز مغرب و عشا اجرا می‌شود، سخنرانان و مداحان به ذکر مناقب امام علی (ع) می‌پردازند.
وی ادامه داد: روز پنج‌شنبه نیز آستان مقدس این امامزاده علاوه بر تدارک سخنرانی و مداحی، برنامه‌هایی چون موسیقی سنتی، برگزاری مسابقه و تجلیل از خدام را در دستور کار دارد و ایستگاه صلواتی برپاشده در این محل نیز از مردم ولایتمدار میزبانی می‌کند.
صفری گرائی اظهار كرد: برگزاری مراسم جشن غدیرخم در امامزاده سید صادق(ع) محله مهدی‌آباد شیراز که روز سه‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشا و با سخنرانی و مداحی و برپایی ایستگاه صلواتی صورت می‌گیرد، جشن امامزاده سید ابوطالب(ع) دروازه سعدی و امامزاده سید محمد(ع) ده پیاله شیراز در روز پنج‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشا، بخش دیگری از برنامه‌های دهه ولایت در گرامیداشت عید غدیرخم در بقاع متبرکه شیراز است.
معاون فرهنگی اوقاف فارس افزود: امامزاده سید محمد(ع) محله صغاد نیز روز چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء میزبان مردم ولایی این منطقه است.
انتهای پیام

captcha