آزادگان حوزه فرهنگ و رسانه تقدیر شدند/ رونمایی آثار سرمایه‌های فرهنگی
کد خبر: 3739285
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

آزادگان حوزه فرهنگ و رسانه تقدیر شدند/ رونمایی آثار سرمایه‌های فرهنگی

گروه فرهنگی ـ همزمان با ایام سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، مراسم تجلیل از آزادگان حوزه فرهنگ و رسانه برگزار شد كه در آن از عكاس خبرگزاری ایكنا شعبه فارس نیز تجلیل به عمل آمد.

آزادگان حوزه فرهنگ و رسانه تقدیر شدند/ رونمایی آثار سرمایه‌های فرهنگی

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مراسم تجلیل از آزادگان حوزه فرهنگ و رسانه همزمان با ایام سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد كه در آن از احمدرضا مداح، عكاس خبرگزاری ایكنا به عنوان تنها عضو اصحاب رسانه فارس كه افتخار آزادگی در كارنامه خود دارد، تجلیل به عمل آمد.
صابر سهرابی، مدیركل ارشاد فارس در این مراسم با اشاره به فرا رسیدن و تبریک به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان سر افراز به کشور جمهوری اسلامی ایران، پای سخنان و خاطرات و دل مشغولی ها و ناگفته‌های سید جمال عبد الرحیم‌زاده، کرامت یزدانی از آزادگان و کارکنان حوزه فرهنگ و همچنین احمد رضا مداح از آزادگان حوزه رسانه فارس نشست.
در این مراسم که با حضور موسوی مشاور مدیر کل در امور ایثارگران؛ معاونین و روسای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برپا شد؛ هر یک از افراد حاضر به بیان دیدگاه‌های خود در باره فداکاری‌های دوران اسارت پرداخته و در ادامه آزادگان نیز به مرور خاطرات گذشته بسنده کرده و از سختی‌هایی که در این زمان برسرشان آمده سخن به میان آورده و همچنین به معرفی آثار فرهنگی هنری خود پرداختند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این نشست توجه به اندیشه‌ها و تولیدات فرهنگی، ادبی، هنری آزادگان و برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش و برنامه‌هایی در خور و شدن این انسان های فداکار را در اولویت دانست و افزود: نباید به همین بسنده کرد و آگاه بود که آزادگان بدون چشم داشت این اسارت را به جان خریدند و با عشق و دلی پاک، عمرشان را فدای مردم و مملکت کردند.
سهرابی بیان كرد: هر کدام از افراد جامعه این باور را داشته باشند که یک ساعت در انفرادی زندان شوند، خواهند دید که چقدر سخت است؛ چه خواسته که در ساعت و روز و ماه و سال این اسارت را اضاف کنیم و سختی‌هایی که کشیده‌اند را درک کنیم و بدانیم تیر باران روح را چنان به جان خریدند تا آرامش ایجاد و این نظام و مملکت حفظ شود. پس از برگشت به این خاک اسلامی ما باید قدرشناس این همه فداکاری و گذشت باشیم و هر کاری که از دستمان بر می‌آید برای حفظ این اندیشه و حماسه ارزشی آن‌ها انجام دهیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس، برای سال آینده پیش‌بینی برنامه و همایش باشکوهی را اعلام كرد و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس کتابی از اندیشه‌ها، دستآوردها و خاطرات این عزیزان را با همکاری خودشان تهیه خواهد کرد، تا به عنوان سرمایه‌های فرهنگی هنری استان رونمایی شود و متولیان فرهنگ و هنر از این مجال و این همه شکوه بهره برده و در راستای ناگفته‌های دوران اسارت حرکتی ایجا شود و واقعیت‌های حضور ایثارگران در حوزه‌های ارزشمند روشن‌تر شود.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از این سه آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام

captcha