کاهش آسیب‌های اجتماعی در گرو اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی است
کد خبر: 3738726
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
مردانی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی در گرو اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی است

گروه فرهنگی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری، اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی را راه‌حل‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواند و اظهار کرد: این مهارت‌ها باید از نهاد خانواده شروع شود و نباید همه بارها را بر دوش آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها انداخت لذا نهادهای اجتماعی باید بر تقویت این مهارت در خانواده‌ها تاکید کرده و در این راستا حرکت کنند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، روز گذشته 23 مردادماه در شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور جمعی از مدیران فرهنگی استان در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به مهمترین رویدادهای فرهنگی استان در یک ماه گذشته، گفت: برگزاری طرح تقویت مبانی اعتقادی از شاخص ترین برنامه های فرهنگی استان بود که با حضور اساتید و اندیشمندان برتر کشوری به مدت 23 شب در شهرکرد برگزار شد و برگزاری چنین برنامه هایی در شهرستان ها نیز از ضرورت هاست.
وی بر حضور مدیران و مسئولین در میان مردم تاکید کرد و افزود: حضور مسئولین بین مردم مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است و اخیرا نیز نامه ای به فرمانداران استان ارسال شده است که حرف مردم را بشنوند و عملکرد خود را برای مردم تشریح کنند.
مردانی با اشاره به اینکه همه دستگاه ها و ادرات استان فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دارند اما به صورت جزیره ای عمل می کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه دستگاه های استان برای برنامه ریزی های کلان فرهنگی استان تجمیع نمی شوند و هر سازمانی برنامه های خود را دنبال می کند و لذا نتیجه ای برای استان در پی ندارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها و مدیران باید نسبت به همه آسیب های فرهنگی و اجتماعی استان پاسخگو باشند، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه باید سالانه پنج درصد از آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کند که باید این هدف را همه دستگاه های متولی حوزه های فرهنگی و اجتماعی محقق کنند.
وی اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی را راه حل های کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه خواند و اظهار کرد: این مهارت ها باید از نهاد خانواده شروع شود و نباید همه بارها را بر دوش آموزش و پرورش و دانشگاه ها انداخت لذا نهادهای اجتماعی باید بر تقویت این مهارت در خانواده ها تاکید کرده و در این راستا حرکت کنند.
حجت الاسلام زمانی، امام جمعه کیار، نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه فرهنگ گستردگی فراوانی دارد، اضافه کرد: مباحث اعتقادی و اجتماعی مهم ترین بخش فرهنگ است که اگر این ها آسیب ببینند به دیگر بخش ها نیز آسیب می رسانند.
وی از برگزاری جلساتی با حضور معتمدین و متنفذین شهرستان کیار پیرامون مسائل فرهنگی این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: آسیب ها و مزاحمت هایی که در برگزاری مجالس ترحیم و عروسی در این شهرستان ایجاد می شود مورد گلایه بسیاری از معتمدین و مردم بود.
امام جمعه کیار استفاده از ساز و نی و شلیک گلوله در مراسم ترحیم، رخنه تشریفات و تجملاتی شدن این مراسم و هزینه های هنگفت از شاخص ترین مشکلات فرهنگی و اجتماعی در مراسمات ترحیم است.
حجت الاسلام زمانی طولانی شدن مراسم عروسی، ایجاد سروصدای زیاد و توزیع شراب را نیز از مهم ترین مشکلات بیان شده توسط مردم در مجالس عروسی عنوان کرد و راهکار مقابله با این آسیب های فرهنگی و اجتماعی برگزاری کلاس های آموزشی، به میدان آمدن همه دستگاه ها با ظرفیت های خود و برخورد با هنجارشکنان عنوان کرد.

انتهای پیام

captcha