مساجد اگر متحول کننده و الهام بخش باشند، رونق خواهند داشت
کد خبر: 3738691
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

مساجد اگر متحول کننده و الهام بخش باشند، رونق خواهند داشت

امام جماعت سابق امام زاده قاسم با اشاره به اینکه مساجد باید الهام بخش و متحول کننده جامعه باشند، گفت: درصورتی که مساجد الهام بخش و به روز باشند، می توانند کارآمدی بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایکنا؛ شبستان نوشت: حجت الاسلام عبد الحمید عبدالاحد با اشاره به اینکه مساجد باید مرکز و پایگاه فرهنگی باشند، گفت: در صورتی که مساجد به مرکز نشر فرهنگ و سبک زندگی اسلامی تبدیل شوند، با مجهز شدن به امکانات روز می توانند، پاسخگوی نیازهای نسل جوان باشند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری دشمنان برای جذب جوانان اظهار کرد:هیئت امنا و روحانیون مساجد با اخلاق خوش و با برنامه ریزی، زمینه جذب حداکثری جوانان را فراهم کنند و کسانی باید به عنوان مدیر و هیئت امنای مساجد انتخاب شوند که پرتلاش،کارآمد و دارای مقبولیت مردمی باشند.

امام جماعت سابق مسجد امام زاده قاسم با بیان اینکه در صورتی که مساجد الهام‌بخش و متحول‌کننده جامعه باشند، می توانند کانون و مرکز حضور آحاد افراد جامعه شوند، تصریح کرد: هیچ راهی برای رسیدن به تمدن اسلامی جز از مسجد امکان پذیر نیست بنابراین باید به این اعتقاد برسیم که مساجد نقطه تحول بخش در تمدن اسلامی در دنیا محسوب می شوند.

عبدالاحد به دلایل کم رونقی مساجد در عصر کنونی اشاره کرد و گفت: اگر امکانات مساجد را به روز کنیم، بدون شک در این صورت خانواده‌ها نیز به مسجد علاقه‌مند می‌شوند و با اعتماد فرزندانشان را به مسجد می‌سپارند، اما برای دستیابی به مطلوب مورد نظر باید برنامه ریزی جامع و دقیق تری صورت گیرد.

این کارشناس در حوزه دین خاطر نشان کرد: به عنوان مثال بخشی از افرادی که در خانه های خدا حضور می یابند، بانوان هستند و تاثیرگذاریشان بر روی افراد خانواده و فرزندان بسیار است، از اینرو برای تسهیل حضور آنها در مساجد در بخش های نرم افزاری و سخت افزاری برنامه ریزی داشت.

انتهای پیام

captcha