اعلام جزئیات مرحله کشوری جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم
کد خبر: 3738565
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
رشید جعفرپور بیان کرد:

اعلام جزئیات مرحله کشوری جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم

گروه مسابقات ــ مدیرکل اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم با اشاره به برگزاری سی و سومین دوره جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم در نیمه‌های شهریورماه، به بیان برخی جزئیات این دوره از مسابقات پرداخت.

اعلام جزئیات مرحله کشوری جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم

رشید جعفرپور، مدیرکل اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری سی و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، گفت: این جشنواره در تمامی مراحل مقدماتی برگزار و نفرات برگزیده تمامی رشته‌ها برای حضور در مرحله کشوری مشخص شده است.
وی با اشاره به اینکه همه مقدمات برای برگزاری مرحله کشوری این جشنواره در بخش دانشجویان فراهم است، افزود: مرحله کشوری سی و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم طی روزهای 16 تا 18 شهریورماه و به میزبانی استان زنجان برگزار خواهد شد.
جعفرپور با بیان اینکه در این دوره از جشنواره و در بخش دانشجویان حدود 50 هزار نفر از سراسر کشور حضور داشته‌اند، تصریح کرد: با پایان یافتن مراحل مقدماتی و مشخص شدن چهره‌های برتر رشته‌های مختلف در دو بخش بانوان و آقایان، مجموعاً 407 نفر در مرحله کشوری حضور خواهند یافت.
وی با اشاره به اینکه قبل از داوری برخی بخش‌ها 1000 نفر اثر در مرحله کشوری حضور داشتند، گفت: بعد از داوری آثار راه یافته به مرحله کشوری، برخی رشته‌ها که به صورت ارسال است، 407 نفر در استان زنجان حضور خواهند یافت.
مدیرکل اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم همچنین به اقدامات صورت گرفته برای برگزاری مطلوب این دوره از مسابقات اشاره و اظهار کرد: بر اساس احکامی که برای مدیران دانشگاه میزبان صادر شده است، رئیس دانشگاه زنجان که میزبان مسابقات است، به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری و معاون فرهنگی این دانشگاه نیز دبیر شورا معرفی شده‌اند. همچنین تفاهم‌نامه‌ای با رئیس دانشگاه زنجان برای برگزار مطلوب این جشنواره صورت گرفته است.
جعفرپور با اشاره به اینکه تمام ارکان دانشگاه میزبان به خوبی درگیر این جشنواره شده‌اند، بیان کرد: بر اساس بازدیدی که از دانشگاه میزبان داشته‌ام، همه چیز برای برگزاری مطلوب جشنواره فراهم شده است. کمیته‌های مختلف اعم از کمیته پشتیبانی، کمیته علمی، کمیته نظارت و کمیته تشریفات در دبیرخانه پیش‌بینی شده است.
وی در پایان به تدارک برنامه‌های جنبی در ایام برگزاری این جشنواره در استان زنجان اشاره کرد و گفت: علاوه بر برنامه‌ اصلی مسابقات، برنامه‌های جنبی متعددی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. چند بازدید و دیدار و نیز بازدید از فضاهای علمی و دینی این استان در برنامه‌های جنبی مسابقات تعریف شده است.
یادآور می‌شود، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امسال میزبان سی و سومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان نیز خواهد بود. این جشنواره با حضور برگزیدگان دستگاه‌های دانشگاهی همچون دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، وزارت علوم، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشگاه فرهنگیان و ... برگزار می‌شود.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
متسابق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۲ - ۲۳:۴۷
0
0
ظاهرا محل اسکان مسابقات امسال هم مانند پارسال در خوابگاه دانشجویی است... امیدوارم مانند سال گذشته نباشد ...
captcha