جزئیات توافق احتمالی حماس با اسرائیل
کد خبر: 3736933
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

جزئیات توافق احتمالی حماس با اسرائیل

گروه بین‎الملل ـ یک مقام برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، جزئیات توافق احتمالی حماس با اسرائیل را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ یک مقام مسئول در جنبش مقاومت اسلامی حماس که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: انتظار می‌رود جنبش حماس و اسرائیل در پایان مذاکراتی که با وساطت مصر، قطر و سازمان ملل انجام می‎شود، به تفاهم برسند.

وی با بیان این که این مذاکرات تا پایان ماه آگوست(9 شهریورماه) به اتمام می‎رسد، بیان کرد: طرفین در این دو هفته میزان صداقت یکدیگر را آزمایش می‌کنند.

این مقام مسئول در حماس در ادامه افزود: مصر و سازمان ملل متحد میانجی‌گری این مذاکرات را بر عهده داشته و قطر و ترکیه نقش فعالی در این زمینه بازی کرده‌اند.

وی در ارتباط با جزئیات این توافق گفت: بازگشایی دائم گذرگاه رفح به عنوان مسیر ارتباطی میان مصر و نوار غزه، کاهش محاصره گذرگاه کرم ابوسالم به عنوان محل واردات و صادرات کالاهای تجاری، افتتاح یک بندر و فرودگاه  در شبه جزیره سینا در مصر که ساکنان غزه نیز امکان استفاده از آن را داشته باشند، آتش بس 5 ساله، آزادی 4 اسیر اسرائیلی نزد حماس که دو تن از آنها سرباز و دو تن غیر نظامی هستند و پایان دادن به پرواز بالون‎ها و بادبادک‌های آتش‌زا از غزه به سوی اسرائیل از جزئیات این توافق است.

آخرین اخبار منتشرشده در این باره حاکی از آن است که نیکلای ملادینوف نماینده سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه، پیشنهادی را برای پایان اختلاف‌های حماس و اسرائیل مطرح کرده است.

این مذاکرات به دنبال ماه‌ها درگیری حاصل از راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت که در فروردین ماه سال جاری آغاز شد و تاکنون بیش از 150 شهید و هزاران مجروح برجای گذاشته است؛ انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha