بانك اطلاعاتی شهدای رسانه فارس تدوین می‌شود
کد خبر: 3735599
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

بانك اطلاعاتی شهدای رسانه فارس تدوین می‌شود

گروه اجتماعی ـ در آستانه روز خبرنگار، جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان فارس با حضور در گلزار شهدای گمنام با آرمان‌های شهدا و انقلاب تجدید میثاق كردند.

بانك اطلاعاتی شهدای رسانه فارس تدوین می‌شود

به گزارش ایكنا از فارس، نخستین برنامه هفته تكریم خبرنگار در استان فارس، تجدید میثاق و گلباران قبور مطهر شهدای گمنام و شهدای رسانه توسط جمعی از اصحاب رسانه این استان بود كه دقایقی پیش در گلزار شهدای گمنام شیراز برگزار شد.
صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم ضمن تبریك فرا رسیدن هفته خبرنگار گفت: امروز به پاس گرامیداشت هفته خبرنگار حضور آنان را در این مكان مقدس گرامی می‌داریم.

اهالی رسانه در تعالی فرهنگ و هنر نقش مؤثری ایفا كنند
وی با بیان اینكه از سه سال پیش اداره‌كل ارشاد فارس، هفته خبرنگار را برگزار می‌كند، افزود: نخستین برنامه هر ساله هفته خبرنگار، تجدید میثاق اهالی رسانه استان با شهداست كه امیدواریم بتوانیم ادامه‌دهنده راه آنان باشیم و با همكاری یكدیگر گام‌های مؤثری در جهت تعالی فرهنگ و هنر استان فارس برداریم.
رضا جاویدی، رئیس كانون بسیج رسانه شیراز نیز در این مراسم گفت: در استان فارس 10 شهید خبرنگار و رسانه تقدیم انقلاب اسلامی شده است و تلاش كردیم با جمع‌آوری بخشی از خاطرات و زندگی ایشان یك بانك اطلاعاتی را ایجاد كنیم.

برگزاری اولین یادواره جامع شهدای رسانه‌ای فارس
وی افزود: در سال 97 با همكاری اداره‌كل ارشاد و مساعدت تشكل‌ها و جامعه خبرنگاری و عكاسان خبری اولین یادواره جامع و كامل شهدای رسانه فارس را برگزار خواهیم كرد كه در آن از زندگی‌نامه این شهدا رونمایی خواهیم كرد.
جاویدی با یادآوری اینكه 15 هزار شهید از استان فارس تقدیم انقلاب اسلامی شده است، گفت: 10 شهید رسانه استان فارس حوادثی را رقم زدند كه امروز ما به خود می‌بالیم كه اگر اینان نبودند آیندگان ما به خوبی از وقایع دفاع مقدس مطلع نمی‌شدند.
برادر شهید بزرگ‌زاده،‌ یكی از شهدای رسانه استان فارس نیز گفت: برادرم گوینده صدا و سیمای مركز فارس و كهگیلویه و بویراحمد بود كه كار خود را در عرصه رسانه از سال 65 آغاز كرد.
وی افزود: برادرم در سال 66 برای خدمت عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و سرانجام در سال 67 و در عملیات بیت‌المقدس 7 به فوز عظیم شهادت دست یافت.

روز خبرنگار؛ زمینه‌ساز تجلیل از شهادت و رشادت خبرنگاران است
احمد نجفی، سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان فارس نیز به نمایندگی از اصحاب رسانه این استان هم گفت: روز خبرنگار به دلیل شهادت شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان نامگذاری شده است كه این روز زمینه‌ساز تجلیل از شهادت و رشادت خبرنگاران و سربازان جنگ نرم است.
بنابر این‌گزارش، در ادامه این برنامه‌ها، اصحاب رسانه فارس به‌منظور تكریم مقام پیشكسوتان این عرصه راهی منزل بهمن پگاه راد و ادریسی از بزرگان و پیشكسوتان رسانه استان شدند.
انتهای پیام

captcha