اعلام اسامی راه‌یافتگان مرحله کشوری بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3735590
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

اعلام اسامی راه‌یافتگان مرحله کشوری بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن

گروه مسابقات ــ اسامی راه‌یافتگان به مرحله کشوری بخش معارفی چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اعلام شد که براساس آن 179 شرکت‌کننده از سراسر کشور موفق به عبور از مرحله استانی شده‌اند.

اعلام اسامی راه‌یافتگان مرحله کشوری بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ اسامی نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش معارفی منتشر شده است که براساس آن 179 برگزیده مرحله استانی به رقابت‌های کشوری راه خواهند یافت.
بر همین اساس، تعداد این افراد در رشته تفسیر بانوان 40 و در همین رشته در بخش آقایان 38 نفر موفق به راه‌یابی به مرحله کشوری شده‌اند. در رشته حفظ موضوعی قرآن کریم و در بخش بانوان، تعداد افراد راه‌یافته به مرحله کشوری 29 نفر و در بخش آقایان همین رشته 24 نفر اعلام شده است.
در رشته حفظ و معارف حدیث در بخش بانوان 26 نفر و در بهش آقایان نیز 22 نفر موفق به راه‌یابی به مرحله کشوری این مسابقات شده‌اند. براساس گفته‌های مسئولان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در این دوره از مسابقات نفرات برگزیده، براساس سهمیه هر استان نبوده و انتخاب افرادی به نوعی کشوری بوده است. یعنی یک امتیاز را مبنای انتخاب افراد راه‌یافته به مرحله کشوری قرار داده‌اند.
در این نوع از سهمیه‌بندی، افرادی که در سراسر کشور بیشترین امتیاز را دریافت کرده باشند به مرحله بالاتر می‌روند و احتمال دارد از یک استان چندین نفر و از استان دیگر هیچ فردی موفق به راه‌یابی به مرحله کشوری نشود. این برای اولین بار است که چنین روشی در مسابقات اعمال می‌شود.
مرحله استانی بخش معارفی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم روز 21 تیرماه با حضور 6500 شرکت‌کننده به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد. در مرحله شهرستانی این مسابقات که اردیبهشت ماه برگزار شد نیز 30 هزار شرکت‌کننده حضور داشتند.

رشته تفسیر بخش بانوان

رشته تفسیر بخش آقایان

رشته حفظ موضوعی قرآن بانوان

رشته حفظ موضوعی آقایان

رشته حفظ و معارف حدیث بانوان

رشته حفظ و معارف حدیث آقایان

انتهای پیام

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
علی یحیایی
|
Netherlands
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۱۱:۵۴
0
0
مدیر مرکز قرآنی سازمان اوقاف روز قبلش با رادیو قرآن صحبت میکنه (فایل صوتیش داخل کانال مسابقات اوقاف موجوده ) و میگه کسانی که نمره کتبی بالای ۸۰ گرفتند در مرحله استانی، رشته معارف وارد معرفی کشوری می شوند اما فردای اون روز لیستی منتشر می کنند که اصلا چنین گزینشی توش نیست این چه سیستمیه که خود مدیرش از نحوه گزینشش خبر نداره ؟ بعد ما چه انتظاری از کارشناسات شهرستان و یا استان داشته باشیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سراج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۰۰:۴۰
0
0
خب چرا قبلا اعلام نکرده بودند که برای رفتن به مرحله کشوری مثلا باید 90 امتیاز کسب کرد تا ما کمی بیشتر تلاش کنیم؟ در ضمن امتیاز پایه 80 بود. حالا که ما 87 شدیم عملا هیچ جا دستمان بند نیست. در ضمن من در اسامی دیدم که یک نفر در دو رشته اول شده که بهتر بود حداقل در یکی از این رشته ها نفر دوم اعلام میشد...
captcha