راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه اعطای وام به مؤسسات قرآن کرمانشاه
کد خبر: 3734541
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه اعطای وام به مؤسسات قرآن کرمانشاه

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه گفت: این سازمان در نظر دارد به منظور حمایت از اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت به راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه اعطای وام به مؤسسات قرآن استان کرمانشاه اقدام نماید.

راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه اعطای وام به مؤسسات قرآن کرمانشاه

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، از راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه اعطای وام به مؤسسات قرآن استان کرمانشاه خبر داد.
وی افزود: این سازمان در نظر دارد تا نسبت به حمایت از اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان در دو محور اقدام کند.
رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه اظهار کرد: یکی از محورهای یاد شده مساعدت در خصوص تأمین بخشی از هزینه‌های جاری اتحادیه در سال 97 تا سقف 10 میلیون تومان است.
رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه تصریح کرد: در راستای یاد شده تأمین سرمایه اولیه جهت راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه به منظور اعطای وام به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان به مبلغ 21 میلیون تومان است.
وی گفت: مساعدت‌های یاد شده پس از ثبت تغییرات اتحادیه در اداره ثبت شرکت‌ها و اخذ روزنامه رسمی آن و تعیین تکلیف اموال و دارایی‌های دو اتحادیه سابق استان صورت می‌گیرد.
حجت‌الاسلام محمدی اظهار کرد: مساعدت بند اول بدین شرح و طی دو قسط براساس تفاهم‌نامه منعقده با اتحادیه جدید استان پرداخت خواهد شد که براساس ماده 39 و 40 اساسنامه مصوب آن اتحادیه تمامی اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول به همراه اسناد و مدارک اداری و مالی دو اتحادیه سابق طی یک صورتجلسه به امضای اعضا هیئت مدیره دو اتحادیه قبلی و هیئت مدیره جدید اتحادیه رسیده و در یک نسخه از آن حداکثر تا 15 مردادماه به دبیرخانه هیئت رسیدگی ارسال خواهد شد.
رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه افزود: درخصوص مساعدت بند دوم اعتبار یاد شده پس از انجام مراحلی که ذکر خواهد شد و ارائه گزارش آن توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی براساس تفاهم‌نامه منعقده در یک مرحله پرداخت می‌شود.
وی گفت: به منظور جلوگیری از درگیر شدن اتحادیه در امور اجرایی صندوق، هیئت مدیره اتحادیه استان یکی از بانک‌های معتبر استان را که آمادگی مشارکت در تأمین منابع مالی صندوق حداقل معادل مبلغ پرداختی این سازمان را داشته باشد را به عنوان بانک عامل انتخاب کرده و پس از افتتاح حساب در آن بانک به نام اتحادیه، شماره حساب را به این سازمان اعلام نماید تا مبلغ حمایتی این سازمان به آن حساب واریز شود.
انتهای پیام

captcha