معنویت و منش پهلوانی؛ رمز ماندگاری ورزشکاران
کد خبر: 3727216
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
عزیزپور مطرح کرد:

معنویت و منش پهلوانی؛ رمز ماندگاری ورزشکاران

گروه اجتماعی ـ مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با اشاره به این‌که ورزش در نظام اسلامی به‌دنبال معنویت است، اظهار کرد: معنویت و منش پهلوانی رمز ماندگاری ورزشکاران است.

معنویت و منش پهلوانی رمز ماندگاری ورزشکاران/ورزش زورخانه‌ای نماد آزادمنشی است

به گزارش ایکنا از لرستان، علی‌یاور عزیزپور، مدیرکل ورزش و جوانان لرستان شامگاه دوشنبه، یازدهم تیرماه در مراسم گرامی‌داشت روز فرهنگ پهلوانی و بسیج ورزشکاران، که با حضور فرماندار خرم‌آباد، روسای هیئات ورزشی، ورزشکاران و پیشکسوتان و خانواده شهدا، در زورخانه شهید شاپور نعمت‌الهی خرم‌آباد برگزار شد، گفت: نماد ورزش پهلوانی در فعالیت‌های هیات پهلوانی نشان داده می‌شود.
وی با اشاره به روز ۱۷ شوال سالروز نبرد تاریخی حضرت علی(ع) و عمر بن عبدود و نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز فرهنگ پهلوانی، عنوان کرد: امام علی(ع) در این نبرد پهلوانانه با فرو بردن خشم خود آن ملعون را به درک واصل کرد و جامعه اسلامی ما هم باید آن حضرت را الگوی خود قرار دهند و در زندگی به او اقتدا کنیم.
عزیزپور با بیان این‌که پهلوانی فقط در میدان ورزش نیست و انسان می‌تواند در تمام ابعاد زندگی آزادمنشانه و آزاده زندگی کند، افزود: بخشی از این پهلوانی و معنویت و آزادمنشی در ورزش زورخانه‌ای نهادینه شده است و این ورزش نماد پهلوانی است.
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان تصریح کرد: ما باید از سطوح پایین آموزش‌ها و بینش ورزشکاران جوان و نوجوان خود را نسبت به سیره‌ی معصومین و پهلوانان و ورزشکاران این رشته باستانی افزایش دهیم و ورزشکاران ما هم کسانی را که در این رشته ورزشی پهلوان منشانه کارهای پهلوانی و بزرگی انجام می‌دهند الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام

captcha