عدم سازگاری افکار غالب بر جامعه با مفاهیم قرآنی/ در برابر امتحانات وظیفه شناس باشیم
کد خبر: 3726136
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
آیت الله مصباح یزدی عنوان کرد:

عدم سازگاری افکار غالب بر جامعه با مفاهیم قرآنی/ در برابر امتحانات وظیفه شناس باشیم

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به تفاوت مفاهیم برخی واژه های قرآنی و آنچه در بین عموم مردم وجود دارد، گفت: افکار غالب بر جامعه امروز با معانی و مفاهیم موجود در قرآن کریم سازگار نیست.

عدم سازگاری افکار غالب بر جامعه با مفاهیم قرآنی/ در برابر امتحانات وظیفه شناس باشیم

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ برگزاری دوره های بصیرت مسئولان انتظامی سراسر کشور به صورت متمرکز آن هم در جوار حرم ملکوتی کریمه اهل بیت (ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و در فضایی که عطر آسمانی مهدی موعود(عج) از آسمان جمکران به مشام می رسد، اقدامی شایسته و در خور تحسین است که بی تردید ارتقای کیفی آن آثار و نتایج مطلوب و موثری در ارائه خدمات پلیسی به آحاد جامعه به همراه دارد.

یکی از اقدامات خوب این دوره ها که از سوی دست اندرکاران، برنامه ریزی آن صورت گرفته و اجرا می شود، دیدار با مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه علمیه قم است.

در همین راستا مسئولان انتظامی سراسر کشور که در دوره بصیرت در قم حضور دارند با آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) دیدار کردند.

آیت الله مصباح یزدی در این دیدار ضمن قدردانی از برگزاری دوره های بصیرت در ناجا طی سخنان مبسوطی به تفسیر برخی آیات قرآن کریم پرداخت و در همان ابتدا به این نکته قابل تامل اشاره کرد که افکار غالب بر جامعه امروز با معانی و مفاهیم موجود در قرآن کریم سازگار نیست.

این عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: بر همین مبنا، درصد بالایی از مشکلاتی که برای مومنان جامعه اسلامی پیش می آید ناشی از رفتار خود افراد است.

مصباح یزدی با استناد به آیات قرآن، ایمان و تقوا را دو شرط اساسی گشایش برکات الهی دانست و گفت: غفلت از این دو عامل، موجب نزول عذاب ناگهانی می شود.

استاد حوزه علمیه قم در همین خصوص با تبیین تفاوت معنای قرآنی واژه های بلا و ابتلا و آنچه امروز در بین عموم مردم وجود دارد، گفت: از منظر آیات قرآن کریم، مرگ و زندگی برای امتحان و آزمایش انسان هاست تا مشخص شود که کدامیک نیکوکارترند؟

این مرجع تقلید و عالم ربانی، موفقیت در امتحان ها را شرط اصلی اعطای ماموریت ها به پیامبران و انبیاء الهی برشمرد و افزود: وقتی خداوند پیامبرانش را مورد امتحان قرار می دهد انسان های عادی نباید انتظار داشته باشند بدون هیچ آزمایشی به جایگاه ها و مقام های عالی رشد و کمال دست پیدا کنند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه در منظر قرآن کریم علاوه بر افراد، امت ها نیز مورد امتحان قرار می گیرند که در صورت موفقیت، برکات آسمانی و زمینی شامل حال آن جامعه می شود، گفت: صبر در برابر سختی ها عامل نجات و موفقیت در امتحان های الهی است، در برابر نعمت ها و امتحان ها، وظیفه شناس باشیم.

مصباح یزدی با طرح سوالی به تطبیق آیات قرآن با وضعیت امروز کشور پرداخت و اظهار داشت: آیا مسئولان ما، پست ها و مقامشان را امتحان الهی می دانند یا هدف؟!

این مقام مسئول، دلدادگی به دنیا را مشکل اصلی بسیاری از افراد دانست و خاطرنشان کرد: کار دنیایی انجام بدهید اما فقط برای خدا.

مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) همچنین با تاکید بر اینکه مبارزه با ظلم و کفر از همان روز اول، شعار اصلی انقلاب اسلامی بوده است تاکیدکرد: انتظار می رود این موضوع با جدیت در کشور دنبال و پیگیری شود.

فرهاد زمانی

انتهای پیام

captcha