نمادی از حضرت شاهچراغ(ع) در دو حرم بزرگ ایران ساخته شود
کد خبر: 3725751
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
سهرابی:

نمادی از حضرت شاهچراغ(ع) در دو حرم بزرگ ایران ساخته شود

گروه اجتماعی ـ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پیشنهاد داد به‌منظور معرفی هرچه بهتر حضرت شاهچراغ(ع)، نمادی از آن حضرت در دو حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) ساخته شود.

نمادی از حضرت شاهچراغ(ع) در دو حرم بزرگ ایران ساخته شود

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 5 تیرماه در نشست شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه كرامت كشور كه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: حرم شاهچراغ(ع) در حرم حضرت معصومه(س) و حرم امام رضا(ع) هیچ سهم و یا نشانی ندارد و یا ثبت نشده است لذا پیشنهاد می‌شود كه حتماً نمادی از این حرم مطهر در دو حرم بزرگ كشورمان ایجاد شود.
وی با بیان اینكه عزت و شرف بر مردمان فارس همیشگی است، افزود: از آن زمان که وجود مقدس حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در برهه‌ای از تاریخ نگین انگشتری این مرز و بوم شد و نگاه تشیع و جنبش‌های ارزشمند در فارس بزرگ رشد و توسعه یافت، این نور ولایت که چشم و چراغ امامت زمانه است، مایه عزت و شرف ما و همه آنانی که تا به امروز در مسیر انقلاب ارزشمند ایرانمان و در راه اعتلای دین و فرهگ دینی پایبند و استوار مانده‌اند، شده است.
سهرابی اظهار كرد: منبع نورو ولایت در ایران ما بارگاه مقدس حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع)، امام مهربانی‌هاست که نور و ولایتش تا آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خواهر باشرف و عزت این دو برادر بزرگوار خواهد بود.
مدیركل ارشاد فارس ادامه داد: این تثلیث عشق، ایران را در کنار همه گوهرهای متبرک دیگرش، نورانی‌ترین مشهد عشق کرده است و بر اساس نگاه تشیع و خاستگاه متعالی این بزرگواران و این شور و هیاهو از تولد حضرت معصومه(س) تا ولادت امام مهربانی‌ها دهه کرامت نامگذاری شده است.
وی گفت: این دهه که ابتدا و انتهای آن سراسر عشق ایران اسلامی را فراگرفته است، راهی برای ساختن بسترهای مناسب فرهنگ است، آن هم فرهنگی که نشان تشیع را با افتخار به همراه خود دارد.
سهرابی با بیان اینكه این راه به‌همت همه فرهنگ دوستان تا به امروز رسالت خود را انجام داده است، گفت: از دیرباز به همت مردان مردی از جنس نور، فرهنگ و هنر ایران اسلامی ارزش‌های اصیل و ناب محمدی(ص) در فارس با درایت و علم و حکمت عالمان بزرگی همچون آیت‌الله حائری شیرازی، شهید آیت‌الله دستغیب، آیت‌الله ایمانی پیش آمده و به دست پرچمداران ایمان و اعتقاد آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان شاهچراغ(ع) و بزرگانی از این دست پیش می‌رود.
مدیركل ارشاد فارس اظهار كرد: رسالت دیگر ما در این دهه کرامت برپایی جریان‌هایی است که رسالت حضرت شاهچراغ(ع) را در سومین حرم اهل بیت به تمامیت ایران عزیز با فرهنگ، تعهد و ولایت‌مداری به نسل امروز اعلام کند و با زبانی رنگین‌تر و بهتر از گذشته و با هنر و فرهنگ و ادبیاتی از جنس نور و با جنبه‌های فرهنگی و هنری حال و هوایی دیگر گونه خواهد ساخت.
وی یادآور شد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند هر پیامی، فرهنگی و انقلابی تا در قالب هنر ریخته نشود شانس نفوذ و گسترش ندارد و ماندگار نخواهد بود و فرقی هم نمی‌کند که بین پیام‌ها چه حق باشد چه باطل باشد که ما نیز در رسالت هنر و فرهنگ در چارچوب موازین اسلامی ایرانی نشانی یادگار در این خطه به نور آن حضرت بر جای گذاریم تا روزی مردمان فهیم این سرزمین در آینده بر بازماندگان درود و رحمت فرستند.
سهرابی در پایان گفت: دستان مهربان فرهنگ و هنر فارس را به سمت شما دراز کرده و خاضعانه همراهی کمال‌گرایی شما را برای عزت و افتخار فرهگ و هنر می‌ستاییم.
انتهای پیام

captcha