مردم با اخلاق نیكو جذب می‌شوند/ لزوم به روز رسانی روش‌های تبلیغ نماز
کد خبر: 3722383
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
كاوه پیشقدم:

مردم با اخلاق نیكو جذب می‌شوند/ لزوم به روز رسانی روش‌های تبلیغ نماز

گروه اجتماعی ـ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس با یادآوری اینكه اكثر مساجد را مردم ساخته‌اند نه دولت‌ها گفت: این مردم با اخلاق نیكو جذب می‌شوند.

مردم با اخلاق نیكو جذب می‌شوند/ لزوم به روز رسانی روش‌های تبلیغ نماز

به گزارش ایكنا از فارس، محمدكاظم كاوه پیشقدم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس امروز، 22 خردادماه در نشست «نمازشناسی و شیوه‌های دعوت به نماز» كه با همكاری مشترك ستاد اقامه نماز فارس در این دانشگاه برگزار شد، گفت: درباره نماز در بین همه مسلمانان اجماع وجود دارد که ستون دین است و بدون آن هیچ عملی پذیرفته نیست.
وی با بیان اینكه اقامه نماز اولین نشانه حکومت اسلامی است، افزود: همچنین نماز تنها عبادتی است که برای آن در قرآن واژه «وای بر نمازگزاران» آمده است و این در شرایطی است كه اگر نمازی را كه نور چشم پیامبر(ص) را با ریا اقامه كنیم.

مدیریت بحث اقامه نماز یک بحث حساس و ظریف است
كاوه پیشقدم در ادامه با تصریح اینكه مدیریت بحث اقامه نماز یک بحث حساس و ظریف است، گفت: نماز مانند عسل است، عسل اگر در آن سرکه ریخته شود فاسد می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس با اشاره به شرایط كنونی جامعه امروز گفت: در این زمانه باید همه تلاش خود را برای نماز انجام دهیم ولی به قول سعدی مواظب باشیم که نمازمان تبدیل به کلید دوزخ نشود.

بهترین روش جذب جوانان، آن است كه عبادت را با شادی همراه كنیم
وی همچنین با تأكید بر اینكه بهترین روش آن است كه عبادت را با شادی همراه كنیم، گفت: بچه‌ها باید همراه عبادت تفریحات سالم داشته باشند و برخوردهای خوب ببینند.
كاوه پیشقدم در عین حال این نكته را یادآور شد كه هر چقدر پاداش مادی برای نماز بدهیم باز یک عده ناراضی هستند و ادامه داد: خوش خلقی و خوشرویی بسیار ابزار قوی‌تری برای ترویج دین است.

مردم با اخلاق نیكو جذب می‌شوند
وی با یادآوری اینكه بسیاری از مساجد را مردم ساخته‌اند نه دولت‌ها، گفت: این مردم با اخلاق نیکو جذب می‌شوند لذا نباید برخورد تند داشته باشیم.

برای جذب دانشجو به نماز باید تحمل همه چیز را داشته باشیم
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس همچنین تأكید كرد كه برای جذب دانشجو به نماز باید تحمل اخلاق، رفتار، پوشش و حتی تمسخرش را داشته باشیم.
وی با تأكید بر اینكه شرح صدر هم یكی دیگر از مواردی است كه باید به آن توجه داشته باشیم، گفت: اساس جذب مردم با اخلاق نیکو است و کلید اینکه پیامبر(ص) به تنهایی توانست در بین مردم بیابانگرد، اسلام را به جایی برساند که الان بعد از 1400 سال هنوز مسلمانان هستند، اخلاق نیکو است.

لزوم به روز رسانی روش‌های تبلیغ نماز
كاوه پیش‌قدم در عین حال بر لزوم به روز رسانی روش‌های تبلیغ نماز تأكید كرد و گفت: باید نوع نگرش جوان‌ها را بشناسیم. دیگر با روش‌هایی که پدران ما به مسجد می‌رفتند، اكنون جوانان نمی‌روند و خوب است كه مساجد ما وای فای و میز پینگ پونگ داشته باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس در بخش پایانی سخنان خود تأكید كرد كه باید به تفریح سالم جوانان خود اهمیت دهیم تا به راه‌های انحراف كشیده نشوند.
انتهای پیام

captcha