100 نفر از خوشنویسان استان فارس، مشق شب قدر را از نو می‌نویسند
کد خبر: 3720249
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱

100 نفر از خوشنویسان استان فارس، مشق شب قدر را از نو می‌نویسند

گروه فرهنگی ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و از برگزاری مراسم بداهه‌نویسی با حضور 100 نفر از خوشنویسان استان فارس در شب‌های قدر خبر داد.

100 نفر از خوشنویسان استان فارس، مشق شب قدر را از نو می‌نویسند

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اهمیت شب‌های قدر، گفت: نزول قرآن که نزول جامع‏ترین، کامل‏ترین و ماندگارترین کتاب الهی است بر عظمت و منزلت شب قدر افزوده است.
وی ضمن اشاره به سالروز شهادت مولای متقیان، شب‌های قدر و سالگشت ارتحال حضرت امام(ره) از برگزاری برنامه‌ای با حضور خوشنویسان برتر استان خبر داد و گفت: بیان جایگاه و قدر شب‌های قدر دشوار است و تنها راه ‏یافتگان به آن شب عزیز می‏توانند واقعیت و حقیقت آن را بیان کنند.
سهرابی افزود: قرآن به پیامبر خدا فرمود «و تو چه دانی شب قدر چیست؟» در وصف آن همین بس که «از هزار ماه برتر است» و مسائلی بر قدر و منزلت این شب افزوده است، از جمله، نزول قرآن که نزول جامع‏ترین، کامل‏ترین و ماندگارترین کتاب الهی بر عظمت و منزلت شب قدر افزوده است .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس آیین بداهه نویسی خوشنویسان فارس در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان را از سنت‌های حسنه‌ی هنری و فرهنگی این دیار دانست و گفت: این برنامه را مشق قدر در شب قدر نام گذاشته‌ایم.
سهرابی ادامه داد: در این آئین امسال 100 خوشنویس از سراسر فارس با حضور در نگارخانه‌ استاد چیزفهم در اداره ارشاد شهرستان شیراز، از ابتدای شب تا سحرگاه، آیات قرآن را خطاطی می‌کنند.
دبیرشورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به اینکه امسال آیات خاصی از قرآن برای بد‌‌‌اهه‌ نویسی انتخاب می‌‌شود‌‌‌، گفت: امسال تلاش می ‌شود‌‌‌ که آیاتی که با «ربنا» شروع می ‌شوند‌‌‌ انتخاب شود‌‌‌ و خوشنویسی بر محور این آیات انجام شود.
انتهای پیام

captcha