اجرای ۴۰ هزار ویژه‌برنامه سالگرد ارتحال امام در فارس/ ۱۰۰۰ محفل قرآنی برپا می‌شود
کد خبر: 3718735
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

اجرای ۴۰ هزار ویژه‌برنامه سالگرد ارتحال امام در فارس/ ۱۰۰۰ محفل قرآنی برپا می‌شود

گروه اجتماعی ـ. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس از اجرای ۴۰ هزار ویژه‌برنامه سالگرد ارتحال امام راحل در مساجد، حسینیه‌ها و مراکز مذهبی این استان خبر داد.

اجرای 40 هزار برنامه سالگرد ارتحال امام در مراكز مذهبی فارس/ 1000 محفل قرآنی برپا می‌شوند

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز، 8 خردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به تشریح برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در این استان پرداخت و گفت: امسال با توجه به تقارن این ایام با شب‌های قدر و ماه مبارك رمضان،‌ اعزام گروه‌های مختلف مردمی به حرم امام راحل را نداریم.
وی با بیان اینكه ما تلاش می‌كنیم تا به بهترین شكل تبیین اندیشه‌ها و شخصیت‌ امام در ابعاد گوناگون را در برنامه‌های خود داشته باشیم، افزودك در این فرصت حتی فرع زندگی خانوادگی امام(ره) باید مورد بحث قرار گیرد چرا كه ماه مبارك رمضان، ماه درك همدیگر به ویژه خانواده‌هاست.
رضایی از برگزاری 40 هزار ویژه برنامه در مساجد، حسینیه‌ها و مراكز مذهبی به‌مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره) كه متقارن با شب‌های قدر هم هست، خبر داد و گفت: تقریباً در تمام مساجد و حسینیه‌ها و اماكن مذهبی و همچنین ادارات برنامه‌های مختلفی در این زمینه اجرا می‌شوند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، اجرای برنامه‌های سخنرانی، محافل قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی،‌ نشست‌های علمی، مسابقات فرهنگی و مذهبی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی بعد از نماز مغرب و عشاء را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این ایام اعلام كرد.

برپایی 1000 محفل قرآنی در مساجد فارس
وی با بیان اینكه در این ایام بیش از 1000 محفل قرآنی در مساجد فارس برگزار می‌شوند، به تبیین برنامه‌های شاخص ایام ارتحال امام(ره) پرداخت و گفت: در روز یكشنبه، 13 خردادماه مصادف با شب قدر برنامه‌ای با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملك‌مكان‌، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس از ساعت 22 برگزار می‌شود.
رضایی ادامه داد: در روز 14 خردادماه و مصادف با سالگرد ارتحال امام(ره) از ساعت 18:30 در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) سخنرانی آیت‌الله اراكی، رئیس مجمع تقریب مذاهب و برپایی محفل انس با قرآن با تلاوت دو قاری بین‌المللی خواهیم داشت.

«مشق عشق» هنرمندان فارس در شب‌های قدر
رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در حاشیه هر دو مراسم را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان كرد و گفت: مراسم بداهه‌نویسی و خوشنویسی شب‌های قدر تحت عنوان «مشق عشق» در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با همكاری دستگاه‌های فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های این ایام است.
وی افزود: علاوه بر این‌ها در روز یكشنبه، 13 خردادماه نیز در ساعت 10 صبح مراسم بزرگداشت ارتحال امام راحل در مسجد و بازار وكیل به‌همت مجمع اصناف و بازاریان برگزار خواهد شد.
رضایی، برپایی نمایشگاه كتاب در ارتباط با امام در روز دوشنبه در ورودی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با همكاری كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس، برپایی 4 مسابقه بهترین طراحی پوستر در رابطه با سالگرد ارتحال امام و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، دو مسابقه صحیفه نور و مسابقه فرهنگی «امام و خانواده»، برگزاری مسابقات فرهنگی در فرهنگسراهای شیراز، برپایی نشست‌های بصیرتی با همكاری حلقه‌های صالحین در مساجد، انجام تبلیغات شهری در سطح شهر شیراز و شهرستان‌ها، تهیه پوستر و پلاكارد متناسب با این ایام و توزیع آن‌ها را از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام كرد.

شبی با قرآن به‌صورت پراكنده در تمام نقاط فارس برپا می‌شود
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه مراسم شبی با قرآن به‌صورت پراكنده در سراسر استان فارس برگزار خواهد شد، تأكید كرد كه برنامه‌های امسال از نظر كمی و كیفی نسبت به سال‌های گذشته ارتقا داشته است و تقارن این ایام با ماه رمضان نیز مزید بر علت این موضوع بوده است.
وی در پایان این نكته را یادآور شد كه تمام هزینه‌های برگزاری این مراسم‌ها مردمی است و هیچ مبلغی از سوی دولت به این برنامه‌ها اختصاص نیافته است.
انتهای پیام

captcha