نقد در جامعه با نگاه به کمال‌گرایی همراه باشد
کد خبر: 3717429
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی فرد:

نقد در جامعه با نگاه به کمال‌گرایی همراه باشد

گروه اجتماعی- حجت‌الاسلام ابوترابی فرد گفت: نصیحت و نقد در جامعه باید با نفسی آراسته به طهارت و لبریز از علاقه به سعادت و رستگاری برادر و خواهر مسلمان همراه بوده و با ارائه راهکار برای برون‌رفت از تنگناها صورت گیرد.

نقد در جامعه با نگاه به کمال‌گرایی همراه باشد

به گزارش ایکنا از قزوین،‌ ضیافت افطاری مدیران استان قزوین و ائمه جمعه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران شب گذشته 3 خرداد ماه، در حسینیه امینی‌ها برگزار شد.
در این ضیافت حجت‌الاسلام ابوترابی فرد ضمن اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص) به بیان ویژگی‌های انسان متدین پرداخت و اظهار کرد: انسان متدین یک انسان ناصح است، انسان دین‌باور دغدغه‌اش این است که با طهارت، خلوص و با دغدغه تعالی و تکامل فرد و جامعه، با نگاه به نزدیکی قلوب به بیان حق بپردازد.
وی افزود: ناصح کسی است که در معرفت و اطاعت از خدا به مراحل بالا دست پیدا کند؛ نسبت به پیامبر مکرم اسلام (ص) معرفت داشته باشد و ارتباط خود را با قرآن مستحکم کرده و یک رابطه خالص و ناب بین او و قرآن ایجاد شود.
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد دراین‌باره خاطرنشان کرد: انسان ناصح کسی است که نسبت به جامعه اسلامی دغدغه داشته باشد و از کنار مشکلات به‌سادگی عبور نکند؛ اگر انسان به جامعه‌ای علاقه‌مند باشد نسبت به آن ناصح می‌شود و ما همگی سخت به نصیحت نیازمندیم چراکه حضرت علی (ع) می‌فرمایند نصیحت ثمره محبت و محبت و دوستی شدید هم دستاورد نصیحت است.

نقد در جامعه با نگاه به کمال‌گرایی همراه باشد

امام جمعه تهران گفت: ما باید ناصح و منتقد شایسته همدیگر باشیم؛ لذا نصح و نقد در کنار هم می‌آید و نمی‌توان نصیحت را از نقد تفکیک کرد.
وی اظهار کرد: انسان ناصح نسبت به برادران و خواهران خود منتقد است یعنی ضعف‌ها و کاستی‌ها را بیان می‌کند ولی این امر با نفسی آراسته به طهارت و لبریز از علاقه به سعادت و رستگاری برادر و خواهر مسلمان صورت می‌گیرد.
ابوترابی فرد افزود: کسی که می‌خواهد انتقاد کند باید در نقد خود به بیان نقاط ضعف و ارائه راهکار برای برون‌رفت از تنگناها بپردازد.
وی بیان کرد: ما همواره نیاز داریم که نسبت به یکدیگر ناصح باشیم و از عیب‌های یکدیگر چشم‌پوشی نکرده و صادقانه، با دقت و با خلوص و قلبی علاقه‌مند به سعادت برادر و خواهر مسلمان عیوب را بگوییم.
امام جمعه تهران تأکید کرد: مخاطب متوجه می‌شود که منتقد نقد را با قلبی لبریز از محبت برای کمال او بیان می‌کند و یا نه، با نگاه به تضعیف نقد را می‌گوید.
ابوترابی فرد تصریح کرد: امیدوارم که با این نگاه بتوانیم مشکلات جامعه و حوزه‌های مدیریتی را درست رصد کرده و به اصلاحش همت بگماریم.
وی خاطرنشان کرد: ما در بسیاری از عرصه‌های مدیریتی‌مان با مشکلات و ضعف‌های جدی روبه‌رو هستیم که اگر از کنار این مشکلات با چشم‌پوشی عبور کنیم هیچ‌وقت اصلاح نخواهد شد.
ابوترابی فرد با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین گفت: استان قزوین آراسته به نور شهادت و عبادت بوده و از وزن بالایی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی برخوردار است؛ بنابراین باید گوی سبقت را بر پایه تلاش مبتنی بر علم و اصول و مبانی دینی و معرفتی از سایر استان‌ها برباید تا در حل مشکلات و رسیدن به توانایی‌ها مخصوصاً در دو عرصه فرهنگی و اقتصادی موفق باشد.
وی بابیان ظرفیت اقتصادی استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین در حوزه اقتصاد غیردولتی می‌تواند موفق باشد چراکه در حوزه بنگاه‌های خصوصی غیردولتی رتبه اول را در کشور دارد و قابل‌توجه است که نسبت به جمعیت و ظرفیتش بافاصله زیاد از سایر استان‌ها در این مورد رتبه اول را کسب کرده است.
ابوترابی فرد گفت: باید در شرایط کنونی با همدلی و انسجام بیشتر و فهم معضلات و مشکلات خصوصاً در حوزه اقتصادی و اجتماعی قدم‌های بلندی برداشته شود و باید باهمت مسئولین، ائمه جمعه، و نمایندگان مجلس با همدلی و نصیحت به معنای کلمه درراه عزت و اقتدار روزافزون گام برداریم.
وی در پایان تأکید کرد: به برکت ماه رمضان با دل‌هایی به هم نزدیک و اندیشه‌ای پرورده شده به نور عقل، علم، معرفت و ایمان در خدمت هم به‌گونه‌ای قدم برداریم که استان قزوین برای خلق قدرت برای جمهوری اسلامی ایران پیشرو باشد.

نقد در جامعه با نگاه به کمال‌گرایی همراه باشد

انتهای پيام

captcha