تفکر انقلابی؛ تنها عامل پیشرفت کشور
کد خبر: 3717428
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

تفکر انقلابی؛ تنها عامل پیشرفت کشور

کانون خبرنگاران نبأ ــ سردار کوثری در سی و سومین محفل انس تیم‌های اضطراری پزشکی دوران دفاع مقدس و اعضای بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه مردم در دفاع مقدس با تبعیت از ولایت فقیه و تفکر انقلابی بر مشکلات فائق آمدند، گفت: تنها با همین تفکر می شود کشور را به سوی پیشرفت جلو برد.

به گزارش خبرنگار کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سی و سومین محفل انس تیم‌های اضطراری پزشکی دوران دفاع مقدس و اعضای بسیج جامعه پزشکی شب گذشته، سوم خرداد مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور جمعی از پزشکان، اساتید، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و رزمندگان دفاع مقدس در مسجد الزهرا(س) دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.
سردار پاسدار اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله(ع) تهران در این مراسم با بیان اینکه علی رغم تجهیزات نظامی فراوان عراقی ها، توانستیم در برابر آنها ایستادگی کنیم، گفت: رهبری امام فرزانه و مقاومت مردم مهمترین عوامل این پیروزی بودند.
وی تشریح کرد: مردم با تبعیت از ولایت فقیه در جبهه های دفاع مقدس حضور پیدا کردند و با تفکر انقلابی بر مشکلات فائق آمدند، امروز هم تنها با همین تفکر می شود کشور را به سوی پیشرفت و موفقیت جلو برد.
پیشکسوت دوران دفاع مقدس اضافه کرد: تفکر انقلابی همان روحیه ای بود که رزمندگان با آن به پیروزی رسیدند و یاد داریم که در آن زمان رزمندگان برای انجام عملیات بهانه کمبود امکانات نداشتند.
وی ادامه داد: امام(ره) هم چون به قدرت لایزال الهی معتقد بود و بر همان اساس تصمیم می گرفت؛ رزمندگان هم به فرمان ایشان عمل می کردند.
کوثری دوران دفاع مقدس را بهترین الگوی مقاومت دانست و گفت: باید مانند دوران دفاع مقدس با خلاقیت و کمترین امکانات موجود دست به کارهای بزرگ زد که آن وقت هست که به موفقیت خواهیم رسید مثلاً در عملیات فتح المبین حدود 96 قبضه توپ سالم را از بعثی ها به غنیمت گرفتیم و بر علیه خودشان به کار بستیم.
وی گفت: اقتدار امروز ما هم به واسطه جانفشانی همان رزمندگانی است که در این دوران مقاومت کردند و بر ما هم لازم است تا ادامه دهنده راه آنها باشیم.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه باید توکل به خدا کرد نه کدخدا، اذعان داشت: باید به خدا روی آورد نه کدخدا، کدخدا برای کسی کاری نمی کند چرا که اگر می خواست کاری کند، اینچنین جنایاتی را انجام نمی داد.
وی با اعلام اینکه می شود و می توانیم اگر که بخواهیم، تصریح کرد: اگر مانند رزمندگانمان صادقانه و خالصانه با خدا معامله کنیم، قطعاً برنده هستیم و می توانیم کشور را با موفقیت به پیش ببریم.
کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله(ع) در پایان با یادآوری اینکه اکثر پزشکان ما قبل از انقلاب از کشورهای پاکستان، هند و بنگلادش بودند، به نقش پر رنگ پزشکان در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در آن دوران پزشکان ما با همین تفکر انقلابی خوش درخشیدند و در نزدیکترین مناطق به خط مقدم جبهه ها، مجروحان را مداوا می کردند.
گفتنی است، در پایان این برنامه گروه بین المللی تواشیح محراب سرود اسماءالحسنی را به اجرا در آورد.
انتهای پیام

captcha