یادگیری قرآن همانند زبان مادری با طرح «بشارت»
کد خبر: 3717379
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

یادگیری قرآن همانند زبان مادری با طرح «بشارت»

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر، طراح و مؤلف کتاب‌های طرح بشارت گفت: در این طرح زبان قرآن همانند زبان مادری بر چهار پایه شنیدن، گفتن، خواندن و نوشتن به فراگیران آموزش داده می شود.

محمدحسن رزاق، مدیر، طراح و مؤلف کتاب‌های طرح بشارت در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلی تهران در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ درباره این طرح آموزشی گفت: آموزش‌های داده شده بر اساس چهار مهارت پایه ای شنیدن، گفتن، خواندن و نوشتن است. همچنین این آموزش‌ها به صورت  زبان قرآن است، یعنی فرد به جای یادگیری زبان عربی، به صورت کلمه به کلمه زبان قرآن را یاد می‌گیرد و همین امر باعث تسلط بر معانی کلمات می‌شود که خیلی سریع تر و با تسلط بیشتر با لغات و ساختار قرآن آشنا می‌شود و از معانی و مفاهیم قرآن لذت می‌برد.

وی افزود: این نوع آموزش باعث می‌شود که فرد بعد از یادگیری با شنیدن آیاتی از قرآن معانی آن ها را بدون احتیاج به ترجمه فارسی متوجه شود. این طرح توسط کتاب‌های آموزشی واژه نامه قرآنی باق(سی جزء؛ سی جلد) متعلق به طرح بشارت آموزش داده می‌شود.

یادگیری قرآن همانند زبان مادری با طرح «بشارت»

رزاق درباره پیشینه بشارت گفت: این طرح از سال ۱۳۷۴ در حال اجراست و خوشبختانه مورد استقبال مردم و ارگان‌های دولتی قرار گرفته است. ما در تهران بیش‌ از ۳۰۰ شعبه فعال داریم و طبق آمار گرفته شده، تهران توان دارا بودن حداقل ۱۰۰۰ شعبه را دارد که این امر احتیاج به همکاری دارد. البته ما در تلاش هستیم که این طرح را در کل کشور گسترش دهیم.
وی افزود: برای تمام معلمان شهر تهران، این دوره برگزار و کلاس ضمن خدمت برای آن ها حساب شده است؛ ضمنا این طرح در تمام رده‌های سنی قابل اجرا بوده و محمدودیتی ندارد.

رزاق یادآور شد: مؤسسه زبان آموزی بشارت واقع در میدان امام‌ حسین(ع)، خیابان دماوند، خیابان شهید رضا رجبی، روبه‌روی مسجد خاتم الانبیاء(ص) واقع است و علاقمندان به فراگیری می توانند با شماره های 77582026-77571012- 77582028 نیز تماس بگیرند.
علی محمدزاده
انتهای پیام

 

captcha