اعزام 30 گروه جهادی دانشجویی بوشهر به مناطق محروم روستایی
کد خبر: 3712354
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶

اعزام 30 گروه جهادی دانشجویی بوشهر به مناطق محروم روستایی

کانون خبرنگاران نبأ ــ مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: اعزام 51 گروه جهادی محلات و 30 گروه جهادی دانشجویی جمعا به تعداد 4 هزار و 767 نفر و به میزان 37 هزار و 954 نفر ـ روز بوده که در عرصه‌های زیرساخت و درمان، عمرانی، فرهنگی، منابع طبیعی، علمی، کشاورزی، آموزشی و ... خدمات‌رسانی داشتند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سرهنگ ذوالفقار عباسی‌فر، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، 17 اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب مطبوعات و خبرگزاری‌ها که به‌مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در سالن کنفرانس کوثر کوی جانبازان منطقه 1 شهر بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: 192 پروژه محرومیت زدایی مربوط به سالهای (96 – 97 – 98 ) با اعتبار 3 میلیارد و 250 میلیون تومان در مناطق محروم استان بوشهر که شامل احداث مسجد، خانه عالم در روستاها، سالن تطهیر، مدرسه دوکلاسه، آب‌انبار، سالن ورزشی و... در حال تکمیل و اجرایی شدن است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در ادامه افزود: اعزام 51 گروه جهادی محلات و 30 گروه جهادی دانشجویی جمعاً به تعداد 4 هزار و 767 نفر و به میزان 37 هزار و 954 نفرـ روز بوده که در عرصه‌های زیرساخت و درمان، عمرانی، فرهنگی، منابع طبیعی، علمی، کشاورزی، آموزشی و ... خدمات‌رسانی داشتند.

وی اضافه کرد: برپایی یک بیمارستان صحرایی و اعزام 4 تیم پزشکی تک‌تخصصی و پیش‌بینی پرداخت 41 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای کارگاه‌های اشتغال‌آفرین از برنامه‌های امسال است و 36 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد استان با اعتبار 864 میلیون تومان نیز تا قبل از عید فطر تحویل می‌شود و پس از آن مقدمات اجرای سایر تعهدات سپاه استان در این زمینه پیگیری خواهد شد.

عباسی‌فر اعلام کرد: پرداخت 4 میلیارد و 109 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره به 362 نفر جهت ایجاد کارگاه‌های اقتصادی در حوزه اشتغال‌های خرد و کوچک نظیر دام سبک و سنگین، زنبور عسل و... و همچنین حضور فعال در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه براساس دستور فرماندهی کل سپاه و زیر پوشش قرار گرفتن 8 روستای آسیب‌دیده از دیگر مأموریت‌های بسیج سازندگی استان بوده که اسکان اضطراری و موقت حدود هزار نفر در قالب کانکس‌های ارسالی از استان بوشهر انجام شد.

سرهنگ دوم پاسدار سهراب انبارکی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه سپاه مولود مبارک انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: سپاه پاسداران در حوزه جهادی، نظامی، اقتصاد مقاومتی، جنگ سخت، جنگ نیمه‌سخت و خدمات‌رسانی به مناطق محروم روستایی وارد شده است و امروز شاهد روح ایثار و تبلور در بین پاسداران هستیم.

نیروی مقاومت بسیج ایران؛ مدافع شعائر دینی و اهل بیتی

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران کشتی نجات انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌های جهادی و عملیاتی است، گفت: سپاه پاسداران مصداق آیه 8 سوره صف «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» است و برای تمام جهان آشکار شده است که نیروی مقاومت بسیج ایران محدود به یک مرز جغرافیایی نیست بلکه در تمامی صحنه‌های جهاد فی سبیل الله و دفاع از شعائر دینی و اهل بیتی به عنوان مدافع حرم در خط جبهه مقاومت منطقه ایفای نقش داشته و حضور پیدا کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به اینکه امروز محرومیت‌زدایی از مأموریت‌های سپاه پاسداران است، اظهار داشت: احداث هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان برعهده سپاه گذاشته شده که تاکنون حدود 670 واحد آن تحویل شده و تا پایان سال باقی مانده این تعهد نیز اجرایی خواهد شد.

اهدای بیش از 6 هزار بسته معیشتی به ارزش 500 میلیون تومان در نقاط محروم بوشهر

انبارکی در پایان بیان داشت: اهدای بیش از 6 هزار بسته معیشتی، البسه و لوازم‌التحریر به ارزش 500 میلیون تومان در نقاط محروم استان، مشارکت در بیابان‌زدایی 20 هکتار از استان خوزستان که بوشهر نیز از مشکلات این مناطق متأثر بوده و اعزام 20 هزار نفر در طول سال در قالب اردوهای جهادی  برای فعالیت‌های عمرانی، آموزشی، کشاورزی، فرهنگی، ورزشی و بهداشت و درمان به نقاط محروم استان، برپایی 2 بیمارستان صحرایی توسط بسیج پزشکی استان و اعزام 200 تیم پزشکی سرپایی از جمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته است.

 حامد فکوری

عکاس: عباس فخری مقدم

captcha