14 بقعه متبركه شیراز نورباران جشن‌های مهدوی می‌شوند
کد خبر: 3710219
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
صفری گرائی خبر داد:

14 بقعه متبركه شیراز نورباران جشن‌های مهدوی می‌شوند

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز از اجرای جشن‌های نیمه شعبان در 14 بقعه متبركه این كلان‌شهر خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام رحیم صفری‌گرائی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز امروز، 9 اردیبهشت‌ماه با بیان اینکه جشن بزرگ نیمه شعبان در بیش از 14 بقعه متبرکه در شب و روز میلاد برگزار می‌شود، گفت: جشن بزرگ نیمه شعبان و میلاد حضرت قائم(عج) در محل حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) به‌مدت دو شب در سه‌شنبه، 11 و چهارشنبه، 12 اردیبهشت با اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور سخنرانان حجت‌الاسلام رضوی اردکانی، جاوید و با حضور مداحان اهل بیت حاج اکبر افخمی، روستا و رودکی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این مراسم جشن و سرور در محل حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) با اقامه نماز مغرب و عشاء و با حضور مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانی حجت‌الاسلام ذوالانواری برگزار می‌شود، افزود: مراسم جشن نیمه شعبان در محل بقعه متبرکه سیدنظام الدین محمود(ع) شاهداعی الی‌الله در چهارشنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با مولودی‌خوانی سیدحسین فتح الهی و ایراد سخن حجت‌الاسلام محرابی است.
صفری گرائی ادامه داد: این مراسم جشن و سرور در محل این بقعه متبرکه همراه با اجرای گروه تواشیح شمیم حسینی، برپایی مسابقه و اهدای جوایز برگزار می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز اظهار کرد: در روز سه‌شنبه از ساعت 16 بعدازظهر در محل حرم مطهر حضرت سیدتاج‌الدین غریب(ع) جشن نیمه شعبان به همراه مراسم نمادین پرچم‌گردانی حرم حضرت اباالفضل العباس(ع) با حضور خدام و هیئت امنای این حرم مطهر برگزار می‌شود که از محل این حرم مطهر، ایستگاه صلواتی شیرینی و شربت برپا می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه در محل قدمگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) مراسم جشن و سرور در سه‌شنبه و چهارشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام تجرد و مولودی‌خوانی مداحان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود، افزود: این مراسم همراه با نورافشانی این آستان مقدس است.
صفری‌گرائی با اشاره به اینکه جشن نیمه شعبان به صورت ویژه در محل آستان مقدس امامزاده سید محمد(ع) قصردشت به همراه سخنرانی حجت‌الاسلام فرجی و مولودی‌خوانی یحیی ابراهیمی برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم جشن و سرور گروه تواشیح اخلاص اجرا خواهند داشت و از محل این آستان مقدس ایستگاه صلواتی برپا می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین به‌همت آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) قصردشت و هیئت مذهبی پنج تن آل عبا در محل بوستان سیب زار در جوار این آستان مقدس از سه‌شنبه به‌مدت 3 شب مراسم مولودی‌خوانی با حضور مداحان اهل بیت(ع) به همراه توزیع اطعام و شیرینی برگزار می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز همچنین گفت: مراسم جشن و سرور میلاد حضرت مهدی(عج) در محل آستان مقدس امامزادگان سیدمحمد(ع) پودنک و سید محمد(ع) صغاد با سخنرانی حجت‌الاسلام زارع و عاشوری و با مولودی‌خوانی مداحان اهل بیت(ع) در سه‌شنبه و چهارشنبه اجرا می‌شود.
صفری گرائی افزود: آستان مقدس امامزاده سیدصادق(ع) واقع در شهرک مهدی‌آباد به‌مدت دو شب سه‌شنبه و چهارشنبه میزبان منتظران ظهور است که این مراسم جشن و سرور با حضور سخنرانان حجت‌الاسلام ستاره‌فر و سیدمحمدعلی دستغیب و اجرای مراسم مولودی‌خوانی خواهد بود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز اضافه کرد: در محل آستان مقدس امامزاده سیدشمس‌الدین میرآخر(ع) مراسم جشن نیمه شعبان و میلاد حضرت بقیةالله(عج) در سه‌شنبه همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام حسنی و مولودی‌خوانی معلمی‌فر برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: همچنین در محل امامزاده سیدابوطالب(ع) واقع در محله دروازه سعدی در سه‌شنبه شب از ساعت 21 با مولودی‌خوانی مجتبی اکرمی و ایراد سخن حجت‌الاسلام روغنیان مراسم جشن نیمه شعبان برگزار خواهد شد.
صفری گرائی در پایان با بیان اینکه در محل امامزاده سیدحسین(ع) دروازه اصفهان مراسم جشن میلاد حضرت مهدی موعود(عج) در روز سه‌شنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام شاهسونی و مولودی‌خوانی راسخ قدم و بیضائی برگزار می‌شود، افزود: مراسم جشن نیمه شعبان و ولادت حضرت قائم(عج) در محل امام‌زادگان شاهزاده قاسم(ع) زرقان در چهارشنبه به همراه اقامه نمازمغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام صادقی و در آستان مقدس امام‌زاده سید ابوطالب(ع) وزیرآباد این مراسم در سه شنبه و چهارشنبه به همراه برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع شیرینی و شربت برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha