12 بقعه متبركه شیراز به سوگ سالروز شهادت باب‌الحوائج می‌نشینند
کد خبر: 3705153
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
صفری گرائی:

12 بقعه متبركه شیراز به سوگ سالروز شهادت باب‌الحوائج می‌نشینند

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز از برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری شهادت امام موسی کاظم(ع) در بیش از 12 بقعه متبركه این كلان‌شهر خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام رحیم صفری‌گرائی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز امروز، 22 فروردین‌ماه گفت: همزمان با فرارسیدن ایام شهادت حضرت باب الحوائج(ع) ویژه برنامه سوگواری و عزاداری در بیش از 12 بقعه متبرکه شهر شیراز برگزار می‌شود.
وی به تشریح برنامه‌های این مراسم‌های معنوی پرداخت و افزود: مراسم سوگواری و عزاداری در محل حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در چهارشنبه، 22 فروردین با سخنرانی حجت‌الاسلام طاهری و مداحی مداحان اهل بیت و در محل حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام ذوالانواری و مداحی زرین قلم در چهارشنبه و پنج‌شنبه به همراه اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.
صفری‌گرائی با بیان اینکه در محل حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) غرفه مشاوره و ایستگاه صلواتی بر پا می‌شود، گفت: مراسم شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) در محل حرم مطهر حضرت سیدتاج‌الدین غریب(ع) با حضور مداحان دهقان و زارع و سخنرانی حجت‌الاسلام خادم و در بقعه متبرکه سیدنظام الدین محمود(ع) شاهداعی الی‌الله این مراسم عزاداری و سوگواری با مداحی کردی‌وند و سخنرانی حجت‌الاسلام میر است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز اظهار كرد: در این مراسم دعای پرفیض کمیل با نوای مداحان اهل بیت(ع) در بقاع متبرکه در روز پنج‌شنبه با حضور عاشقان این امام همام طنین‌انداز می‌شود.
صفری گرائی همچنین گفت: ویژه برنامه شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) در آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) قصردشت در چهارشنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حسینی و مداحی حاج یحیی ابراهیمی برگزار می‌شود.
وی افزود: این مراسم سوگواری و عزاداری در محل قدمگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام تجرد و مداحی رحمان ستایش و حیدری و در محل آستان مقدس امامزادگان سیدمحمد(ع) صغاد این مراسم در روز جمعه از ساعت 7 صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام عاشوری و مداحی اکبرآبنوس است که دعای پرفیض ندبه با حضور منتظران ظهور قرائت می‌شود.
صفری گرائی ادامه داد: همچنین در محل آستان مقدس امامزادگان سید محمد(ع) پودونک مراسم سوگواری شهادت حضرت باب‌الحوائج(ع) با سخنرانی حجت الاسلام زارع و مداحی غضنفری و در محل امامزاده شمس‌الدین میرآخر(ع) این مراسم با حضور حجت‌الاسلام حسینی و مداحی معلمی‌فر در شامگاه چهارشنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز گفت: علاوه بر این‌ها مراسم سوگواری و عزاداری شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) با حضور ارادتمندان این حضرت در محل آستان مقدس امامزاده سیدصادق(ع) شهرک مهدی‌آباد با سخنرانی حجت‌الاسلام ستاره‌فر و مداحی مداحان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: در روز جمعه در محل آستان مقدس امامزاده سیدحسین(ع) واقع در دروازه اصفهان مراسم قرائت دعای ندبه با نوای راسخ قدم و سخنرانی حجت‌الاسلام موسوی برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha