مقاومت بر رسالت علوی در خفقان سیاسی؛ ویژگی بارز امام موسی کاظم(ع)
کد خبر: 3704942
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
قربان‌پور تشریح کرد؛

مقاومت بر رسالت علوی در خفقان سیاسی؛ ویژگی بارز امام موسی کاظم(ع)

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: فضای خفقان دوره زندگی امام کاظم(ع) منجر به زندانی شدن طولانی مدت ایشان شد، البته رسالت سنگین علوی با وجود فشار سیاسی به ویژه در موقعیت زندان تلاش و ویژگی بارزی است که ایشان دریغ نکردند و از همه فرصت‌ها استفاده کردند.

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، فرا رسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) را تسلیت گفت و تصریح کرد: تلاش همه جانبه امام با وجود همه مضیقه‌ها و سختی‌ها در زندگی سیاسی نشر معارف اسلامی، نبوی و اسلام ناب بود.
وی اظهار کرد: برخلاف دوران زندگی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) به دلیل فضای باز سیاسی در دوران زندگی امام موسی(ع) از لحاظ فضای نشر فرهنگ دینی و فقه علوی مضیقه‌های بسیاری به وجود آمد، اما علی رغم عرصه تنگ و مشکلات عرصه سیاسی ایشان به بهترین وجه ممکن به رسالت خود پرداختند.
حجت‌الاسلام قربان‌پور ادامه داد: فضای خفقان دوره زندگی امام کاظم(ع) منجر به این شد که آن حضرت بسیاری از سال‌های عمر خود را در زندان سپری کنند، البته رسالت سنگین علوی با وجود فشار سیاسی به ویژه در موقعیت زندان تلاش و ویژگی بارزی بود که ایشان دریغ نکردند و از همه فرصت‌ها استفاده کردند و همین تلاش‌ها منجر به بروز سختی‌های فراوان برای ایشان و در نهایت شهادت شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های بسیار مهم ایشان، باب الحوائج بودن امام موسی(ع) است، این عنوان در اذهان عموم مردم جای گرفته و بسیاری برای رفع حاجات به ایشان متوسل می‌شوند.
حجت‌الاسلام قربان‌پور گفت: مظلومیت ایشان روشن است، این امام همان بنا به روایاتی 4 سال، 7سال یا 14سال عمر خود را در زندان سپری کردند و در این دوران بسیار تحت فشار بودند اما آن حضرت چه در شرایط عادی زندگی با وجود فضای سنگین سیاسی و چه در دوران زندان یا پس از شهادت، معیار اصلی ارادتمندان و دوستداران اهل‌بیت(ع) هستند.
این مقام مسئول افزود: نکته دیگر که باید با تحلیل وسیع‌تر و دید قوی‌تر به آن پرداخت، مسأله ازدیاد نسل آن حضرت است، قطعا اگر خدا بخواهد به افرادی عزت دهد اگر همه توطئه‌ها دست به دست هم دهند به هیچ وجه به هدف خود نخواهند رسید و خداوند مکر آنها را خنثی خواهد کرد.
وی بیان کرد: امام در محدودیت، فضای سنگین سیاسی به سر می‌بردند، جو اجتماعی علیه ایشان سنگین بود و در انتهای عمر به طوری به شهادت رسیدند که همچنان غل و زنجیر همراه آن حضرت بود، اما با لطف پروردگار نسل آن حضرت نسبت دیگر معصومان بیشترین توسعه یافت و از وجود ایشان یا خاندان ایشان اسلام عرصه جهانی پیدا کرد.
حجت‌الاسلام قربان‌پور در پایان اظهار کرد: وجود ذریه امام موسی(ع) در اقصی نقاط جهان نشان از آن حقیقت دارد که اراده خدا غالب بر همه اراده‌هاست و تدبیر خداوند بر مکر دشمنان پیروز است و اگر صبوری، مقاومت، توکل به خدا و استقامت در هدف وجود داشته باشد نتیجه آن پیروزی و رستگاری است.
انتهای پیام

captcha