ضرورت مبارزه با رشد فساد اخلاقی و مالی در جامعه
کد خبر: 3703491
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
آیت‌الله سیدرضا حسینی‌ مازندرانی تأکید کرد؛

ضرورت مبارزه با رشد فساد اخلاقی و مالی در جامعه

کانون خبرنگاران نبأ ــ صدها هزار نفر تاکنون برای استقرار نظام جهوری اسلامی در میهن عزیزمان جان خود را فدا کرده‌اند ولی متأسفانه در وضعیت کنونی شاهد افزایش فسادهای مالی و اخلاقی در جامعه هستیم این در حالی است که همه در روز قیامت باید درباره بی‌توجهی‌هایمان نسبت به وضعیت کشور پاسخگوی خداوند باشیم.

متاسفانه فساد اخلاقی و مالی در جامعه افزایش یافته است

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت‌الله سیدرضا حسینی‌ مازندرانی، نماینده مراجع معظم تقلید در مراسم معنوی و پرفیض دعای ندبه که توسط هیئت چهارده معصوم(ع) در مسجد امام حسین(ع) شهر ری برگزار شد، درباره عظمت ماه مبارک رجب گفت: این ماه طبق فرمایش معصومین(ع) ماه خداوند و دارای ارزش بسیاری است، با این وجود مؤمنینی که توجه به عظمت این ماه دارند، لازم است در این ماه به عبادت توجه زیادی داشته باشد و در بین عبادات روزه‌داری عظمت بسیاری دارد؛ چراکه روایت شده هر کسی 3 روز از ماه رجب را روزه بگیرد بهشت را بر خود واجب کرده است.
وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های ماه رجب مناسبت‌هایی است که در آن واقع شده، به جهت اینکه در دیگر ماه‌های قمری اعم از ولادت یا شهادت اهل بیت(ع) کمتر به چشم می‌خورد اما در این ماه ولادت حضرت علی(ع) و مبعوث شدن پیامبر(ص) و دیگر مناسبت‌ها نشان از عظمت این ماه دارد، روایت شده شخصی به نام سالم در اواخر ماه رجب به محضر امام صادق(ع) رسید بعد از مدتی آقا از او پرسید چند روز از این ماه را روزه گرفته‌ای او جواب داد توفیق روزه‌داری در این ماه را نداشته‌ام. حضرت به سالم فرمود «بدانکه آنقدر ثواب از تو فوت شده که جز خداوند مقدار آن را نمی‌داند».
حسینی‌ مازندرانی درباره فسادهای اخلاقی و مالی موجود در کشور تصریح کرد: صدها هزار نفر تاکنون برای استقرار نظام جهوری اسلامی در میهن عزیزمان جان خود را فدا کرده‌اند، ولی متأسفانه در وضعیت کنونی شاهد افزایش فسادهای مالی و اخلاقی در جامعه هستیم؛ این در حالی است که همه در روز قیامت باید درباره بی‌توجهی‌هایمان نسبت به وضعیت کشور پاسخگوی خداوند باشیم، بنده مفتخرم که تاکنون اقدامات زیادی را در راستای مبارزه با مفاسد اخلاقی و مالی در کشور انجام داده‌ام که امیدوارم خداوند از آن رضایت داشته باشد. با این وجود خطاب به مسئولین عرض می‌کنم این شرایط زیبنده نظام اسلامی نیست، امر به معروف و نهی از منکر جزء مهم‌ترین وظیفه دینی هر مسلمانی است که اگر همگان بدان توجه کنند؛ اخلاق کریمانه و محاسن اخلاقی در کشور گسترش می‌یابد.
مفسر قرآن کریم راجع به شاهزاده وهابی سعودی گفت: او که رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته، بی‌تقوایی و وابستگیش به استکبار جهانی را نشان داده در صورتی که در نقطه مقابل آن رهبر معظم انقلاب در جواب به نامه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس بار دیگر بر حمایت نظام اسلامی از آرمان‌های فلسطین تأکید کرد و باید بدانیم اقدامات جاهلانه سعودی‌ها خللی در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب ایجاد نخواهد کرد.
تولیت حوزه علمیه امام حسین(ع) شهر ری در پایان درباره تحقق شعار سال 97 گفت: شعار حمایت از کالای ایرانی اگر طبق برنامه ایجاد شود، سبب رونق اقتصاد در ایران و کاهش رکوردهای اقتصادی خواهد شد و مطمئناً رهبر معظم انقلاب درخواستشان رفع شدن مشکلات در جامعه خواهد بود.
محمد ایمانی‌مهر
انتهای پیام

captcha