«پندار معنویت» منتشر می‌شود
کد خبر: 3703193
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

«پندار معنویت» منتشر می‌شود

گروه ادب ــ کتاب «پندار معنویت» با موضوع عرفان‌های کاذب به کوشش نشر زمزم هدایت منتشر می‌شود.

پنجشنبه// «پندار معنویت» منتشر می‌شود

به گزارش ایکنا؛ کتاب «پندار معنویت» که به کوشش انتشارات زمزم هدایت منتشر می‌شود،‌ درباره عرفان‌های کاذب و به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین نگارش به رشته تحریر درآمده است.

در این کتاب برخی از فرقه‌های مورد توجه و بررسی قرار گرفته‌اند. در این اثر به چارچوب نگاه دینی توجه شده است. انسان مخلوق برگزیده الهی است و هدفی از خلقت او متصور است که در نظام اسلام ناب مطرح است.

در تفکر اومانیستی و نظام لیبرال دموکرات غربی، ارتباط با خداوند متعال وجود ندارد و چنین امری پذیرفته شده نیست. این تفاوت میان اسلام و تفکر اومانیستی در کتاب حاضر مورد توجه قرار گرفته و مطرح شده است.

در این کتاب از این موضوع سخن به میان آمده است که باید نگاهمان رو به آسمان باشد، چرا که سعادتمندی واقعی ما در این راستا به دست می‌آید. آنچه نظام سکولار غربی به انسان‌ها نشان می دهد، یک سراب است که فاصله گرفتن از جایگاه انسانی را با خود به ارمغان می‌آورد.

انسان دو بُعد روحانی و مادی دارد که جنبه قدسی و روحانی وی نیز باید پوشش داده شود. دین باید در این راستا حرکت کند و نیازهای انسان را به معنی واقعی تحت پوشش خود قرار دهد که دیدگاه اسلام در این باره، سعادت انسان است.

 انتهای پیام

captcha