اعلام برنامه‌های سالروز بزرگداشت شهادت حضرت شاهچراغ(ع)
کد خبر: 3702893
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳

اعلام برنامه‌های سالروز بزرگداشت شهادت حضرت شاهچراغ(ع)

گروه اجتماعی ـ ویژه برنامه‌های آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع)، به‌مناسبت سالروز بزرگداشت شهادت این امامزاده جلیل‌القدر اعلام شد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 14 فروردین‌ماه گفت:‌ به‌مناسبت فرا رسیدن 17 رجب، سالروز بزرگداشت شهادت سیدالسادات‌الاعاظم حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع)، سومین حرم اهل بیت(ع)، غرق عزا و ماتم است.
وی، ویژه برنامه‌های حرم مطهر در این مناسبت را تشریح کرد و افزود: امشب مصادف با شب شهادت این امامزاده واجب التکریم، در ساعت 18 طی مراسمی معنوی پرچم سبزفام گنبد حرم مطهر با پرچم سوگواری تعویض خواهد شد و در ادامه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، مراسم قرائت دعای توسل با مداحی حاج سعیدخائف پناه برگزار خواهد شد.
سلامی اضافه کرد: 15 فروردین‌ماه، همزمان با 17 رجب سالروز شهادت حضرت شاهچراغ(ع)، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، مداحان اهل بیت(ع) در رثای شهادت فرزند بزرگوار امام موسی‌الکاظم علیه السلام، مرثیه‌سرایی می‌کنند و در ادامه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء مراسم خطبه‌خوانی و لاله‌گردانی خدام حرم برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس گفت: پنج‌شنبه، 16 فروردین‌ماه از ساعت 7 صبح، زیارت عاشورا در حرم مطهر حضرت سیدمیرمحمدبن موسی الکاظم(ع) قرائت خواهد شد و در ادامه از ساعت 16:45 تا 17:45 مراسم آئینی توسل به قرآن و اهل بیت(ع) در صحن مطهر و شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: تعزیه‌خوانی شهادت حضرت شاهچراغ(ع) از ساعت 18 الی19 در صحن حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود و در ادامه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی پیرامون فضایل و مناقب امین ولایت، به ایراد سخن می‌پردازد و در ادامه حاج عباس حیدرزاده در رثای شهادت برادر بزرگوار امام رضا(ع)، مرثیه‌سرایی می‌کند.
سلامی گفت: برگزاری ویژه برنامه کودک و نوجوان در بوستان کودک (اجرای تئاتر سایه حضرت شاهچراغ علیه السلام) از ساعت 17:30 الی 19 و حزب خوانی قرآن کریم هدیه به حضرت شاهچراغ(ع) از ساعت 17 تا 19، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، پخت و توزیع آش صلواتی در صحن مطهر از ساعت 21 روز چهارشنبه و برپایی ایستگاه صلواتی در محدوده اطراف حرم در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و احیای شب‌های جمعه ماه رجب در رواق دارالعباده از دیگر برنامه‌های بزرگداشت سالروز شهادت است. در روز جمعه 18 فروردین نیز از ساعت 6:30 صبح مراسم قرائت دعای ندبه و سخنرانی حجت الاسلام چوگانی برگزار خواهد شد.
وی در پایان از تمامی ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برای شرکت در این ویژه برنامه‌ها دعوت به عمل آورد.
انتهای پیام

captcha