رقابت قرآنی اقلیت‌های مسلمان هلند در لاهه
کد خبر: 3692974
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

رقابت قرآنی اقلیت‌های مسلمان هلند در لاهه

گروه بین‌الملل ـ اقلیت‌های مسلمان مقیم هلند با مشارکت در مسابقه‌ای قرآنی در شهر «لاهه» این کشور، در حفظ سوره‌های «یس» و «نبأ» به رقابت پرداختند.

برگزاری مسابقات حفظ قرآن در هلند

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری قرآنی قاف؛ این مسابقات به همت دارالقرآن وابسته به مؤسسه فرهنگی الکوثر در شهر لاهه(غرب) هلند و در دو بخش بزرگسالان و خردسالان برگزار شد که در بخش بزرگسالان، شرکت‌کنندگان در حفظ سوره «یس» همراه با تسلط بر احکام تلاوت به رقابت پرداختند و در بخش خردسالان نیز، شرکت‌کنندگان در حفظ سوره «نبأ» رقابت کردند که در پایان هدایایی به نفرات برتر اهدا شد.

این مسابقات ویژه اقلیت‌های مسلمان مقیم هلند و در حاشیه دوره آموزش حفظ و تفسیر قرآن «یس والقرآن» در مقر دارالقرآن موسسه فرهنگی الکوثر شهر لاهه برگزار شد.

دوره آموزشی «یس والقرآن» از روز جمعه (۱۰ آذرماه) آغاز شده و به مدت ۵ ماه روزهای جمعه هر هفته در ساختمان مؤسسه فرهنگی «الکوثر» در شهر لاهه هلند در حال برگزاری است و تا انتهای فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

بر اساس اطلاعیه دارالقرآن مؤسسه فرهنگی الکوثر، آموزش حفظ سوره «یس» برای جوانان و بزرگسالان، حفظ سوره‌های «نبأ» و «نازعات» برای نونهالان و نوجوانان و آموزش احکام و قواعد تجوید سوره‌های مذکور از جمله برنامه این دوره است.

تفسیر سوره «یس» به زبان‌های عربی و هلندی به همراه برنامه‌های فرهنگی و تفریحی و برنامه ویژه نونهالان از دیگر بخش‌های این برنامه قرآنی است و در این دوره، سید علی سعبری، آموزش تفسیر به زبان عربی، علی طریحی و جعفر بدری، آموزش حفظ و احکام تجوید و وائل خطیب، آموزش تفسیر به زبان هلندی را برای گروه سنی جوانان و بزرگسالان برعهده دارند.
 
همچنین، در بخش نونهالان و نوجوانان نیز فراس ساعدی، سعد خفاجی و رعد ابوالحب آموزش این گروه سنی را برعهده خواهند داشت.

انتهای پیام

captcha