تابلوی «تمنای باران»، تصویرگر آیین‌های اسلامی است
کد خبر: 3692426
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
یک پیشکسوت نقاش:

تابلوی «تمنای باران»، تصویرگر آیین‌های اسلامی است

گروه هنر ــ در تابلوی «تمنای باران» سعی کرده‌ام به آیین‌های اسلامی همانند نماز استسقاء بپردازم. جدا از این کار، دو تابلوی دیگر نیز در دست کار دارم که در آنها نیز موضوعات اسلامی را محور آثارم قرار داده‌ام.

تابلوی «تمنای باران»، تصویرگر آیین‌های اسلامی است

سهراب هادی، هنرمند پیشکسوت نقاش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: هم اکنون سه پروژه نقاشی در دست دارم که در هر سه به نوعی موضوعات اسلامی را مد نظر قرار داده‌ام. دلیل این گرایش نیز این است که کار در حوزه موضوعات دینی جز علایق من است برای همین در تمامی آثارم به نوعی به موضوعات مورد نظر توجه دارم.

وی افزود: در زمان حال به طور همزمان به روی سه پروژه کار می‌کنم. در کار اول که «تمنای باران» نام دارد به آیین‌های اسلامی که در آنها به نماز باران یا ادعیه که در این رابطه وجود دارد، توجه کرده‌ام. این کار در اندازه‌ 10 متری خلق شده است. البته کار به صورت قطعات کوچک کنار هم قرار خواهد گرفت تا در پایان به اندازه مورد نظر برسیم. این کار در سبک سورئال خلق شده است.

این نقاش ادامه داد: کار دوم «انسان، درخت، انسان» نام دارد که در آن موضوعات فلسفی و اسلامی نقل می‌شود. اندازه این کار نیز 10 متر است و به صورت پازل در کنار هم قرار می‌گیرد. در این نقاشی سورئال به بحث سرگشتگی انسان و ایستادگی درخت توجه می‌شود و به نوعی نقش ایمان را در زندگی بشر مد نظر قرار می‌دهد.

هادی اعلام کرد: در کار سوم که «پای در گل داشتن» نام دارد باز هم در قالب سورئال به موضوعی اخلاقی و اسلامی توجه کرده‌ام. در این تابلو می‌خواهم بگویم، اگر به لحاظ مادی به هر جایی که برسیم باز هم پای در گل خواهیم داشت و باید فروتن باشیم.

وی در پایان اعلام کرد: جدا از کار هنری هم اکنون جلد دوم کتاب «شناخت اسطوره‌های ملل» را آماده کرده‌ام که به زودی عرضه خواهد شد. پس از عرضه این کتاب نگارش جلد سوم را آغاز خواهم کرد.

انتهای پیام

captcha