جلسه قرآن محبان عترت و آداب نشستن در محضر قرآن + عکس
کد خبر: 3690555
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

جلسه قرآن محبان عترت و آداب نشستن در محضر قرآن + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: برگزاری این هفته جلسه قرآن محبان عترت زیر نظر محمدجواد پناهی، قاری و داور بین‌المللی قرآن با آموزش آداب نشستن در جلسات قرآن کریم از منظر کلام وحی و احترام و تجلیل به سالخوردگان همراه بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، جلسه قرآن محبان عترت زیر نظر محمدجواد پناهی، قاری و داور بین‌المللی قرآن، شامگاه، 21 بهمن ماه با حضور اساتید، قاریان و حافظان بین المللی و ممتاز و همچنین سیدکریم موسوی، مبتهل بین المللی برگزار شد.

در این جلسه معنوی جواد عباسی که بخش اول اداره مراسم را برعهده داشت با اشاره به آداب نشستن در مجالس قرآن از منظر قرآن کریم، عنوان کرد: در مجالس به‌گونه‌ای بنشینید که اگر تازه واردی به جلسه آمد، فضایی برای نشستن وی باشد.

جلسه قرآن محبان عترت و آداب نشستن در مجالس قرآن از منظر قرآن کریم،

وی همچنین افزود: معمولا مجالس ظرفیت محدودی دارد و اگر همه افراد بخواهند آزاد و راحت ‏بنشینند ممکن است فضا برای دیگران نباشد از این رو دستور داده شده که در مجالس وقتی به شما گفته می‏‌شود که فضا باز کنید و تنگ تر بنشینید، اینکار را انجام دهید چرا که گاه تازه واردها از شما براى نشستن سزاوارترند؛ به دلیل کهولت سن و یا احترام خاصى که دارند و احترام و تجلیل نسبت به مسلمانی سالخورده در حدّ احترام و تجلیل خداوند است و این جا است که باید حاضران ایثار کرده و این ادب اسلامى را رعایت کنند.

جلسه قرآن محبان عترت و آداب نشستن در مجالس قرآن از منظر قرآن کریم،

در بخش دیگر مراسم، سیدکریم موسوی مبتهل بین المللی با ابراز خرسندی از حضورش در جلسه قرآن محبان عترت گفت: مفتخر هستم در جلسه ای حضور یافتم که یکی از جلسات بی‌نظر در جمهوری اسلامی ایران است و دعا می کنم که استاد پناهی، افتخار قرآنی جهان اسلام که بنده نیز توفیق داشتم نزد ایشان سالها تلمذ کنم، همواره سالم و تندرست باشد.

جلسه قرآن محبان عترت و آداب نشستن در مجالس قرآن از منظر قرآن کریم،

سپس این قاری و مبتهل بین‌المللی، اشعاری که اسامی همه ائمه(ع) در آن بکار رفته و به گفته وی صدها بار آن را خوانده است، را ارائه کرد که با استقبال فراوان حاضران در مجلس رو به رو شد و نیز قطعه ای را در رثای حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) اجرا کرد.

جلسه قرآن محبان عترت و آداب نشستن در محضر قرآن

ابراهیم الهی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۲ - ۱۴:۳۵
0
0
خداقوت
ماشاءالله ..
captcha