کاربران ایرانی خواستار تحریم سامسونگ شدند
کد خبر: 3689902
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

کاربران ایرانی خواستار تحریم سامسونگ شدند

گروه فضای مجازی: در پی انتشار خبری مبنی بر تحریم ورزشکاران ایرانی و کره شمالی در تخصیص گوشی‌های تلفن سامسونگ در پی‌ برگزاری المپیک زمستانی، کاربران ایرانی با «#تحریم_سامسونگ» به آن واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، روز گذشته شرکت سامسونگ در اقدامی باعث رنجش و ناراحتی ورزشکاران عزیز جمهوری اسلامی ایران که در مسابقات بازی‎های المپیک زمستانی حضور پیدا کرده بودند، شد.

یک رسانه آلمانی مدعی شد سامسونگ که اسپانسر بازی‎های المپیک زمستانی است، ورزشکاران ایرانی و کره شمالی را در تخصیص گوشی‎های تبلیغاتی خود از قلم انداخته است. این خبرگزاری خارجی در گزارش خود نوشت: «محبت» سامسونگ شامل حال ورزشکاران ایرانی و کره شمالی نمی‌شود.

طبق این گزارش شرکت سامسونگ اعلام کرده‌ که تصمیم به توزیع رایگان چهار هزار دستگاه تلفن جدید گالاکسی نوت ۸ بین ورزشکاران شرکت کننده المپیک زمستانی را دارد، اما شامل حال ورزشکاران ایران و کره شمالی نمی‌شود.

سخنگوی کمیته سازماندهی رقابت‌های المپیک زمستانی کره جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، علت این تصمیم را چنین اعلام کرده است که «توزیع رایگان این تلفن‌های همراه به علت تحریم‌های سازمان ملل، شامل حال ورزشکاران کره شمالی و ایران نمی‌شود.»

به گزارش ایکنا، بهای هر دستگاه تلفن گالاکسی نوت ۸ حدود ۹۲۰ دلار است و از این رو در شمار کالاهای لوکس و تجملی محسوب می‌شود. بر اساس تصمیم سازمان ملل، عرضه کالاهای لوکس به دو کشور ایران و کره شمالی ممنوع اعلام شده است.

بعد از رفتار غیرالمپیکی کمپانی سامسونگ (اسپانسر بازی‌های المپیک زمستانی 2018 پیونگ‌چانگ) در امتناع از اعطای گوشی‌های هدیه این شرکت به ورزشکاران ایرانی با توجیه تحریم‌های سازمان ملل، صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک دستور خرید گوشی برای ملی‌پوشان و دلجویی از آنان را به سرپرست کاروان اعزامی کشورمان ابلاغ کرد.

صالحی‌امیری ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: طی تماس تلفنی با آقای افتخاری سرپرست کاروان اسکی مقرر شد تا ضمن پیگیری جدی اتفاق اخیر نسبت به خرید گوشی و همچنین دلجویی از ورزشکاران اعزامی کشورمان اقدام شود.

بنا بر آنچه گفته شد شرکت سامسونگ در حالی، این تصمیم تبعیض‌آمیز را گرفته است که در ایران دارای چندین نمایندگی بزرگ است و سالانه مبالغ هنگفتی را به صورت ارز از کشور خارج می‎کند و بخش زیادی از درآمدهای خود را از طریق فروش محصولاتش به ایرانیان کسب می‎کند. با این تفاسیر لازم است که نمایندگان سامسونگ در کشور به این اقدام توهین آمیز سامسونگ واکنش نشان داده و افکار عمومی را اقناع کند.

پس از این رفتار سامسونگ، کاربران ایرانی در فضای مجازی با توجه به فروش بالای محصولات این کمپانی در ایران و تبلیغات رسمی آن در بازار ایران، خواستار تحریم محصولات سامسونگ در کشور شدند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
روزبهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۹ - ۱۷:۵۶
0
0
از اول نباید تبلیغ کالای خارجی رو می‌کردن.
الان باید به چی افتخار کنیم؟ به ادامه ندادن اشتباهمون..؟!
captcha