برگزاری آزمون مجدد سالانه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه طلاب در فارس
کد خبر: 3684014
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶

برگزاری آزمون مجدد سالانه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه طلاب در فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی: آزمون مجدد حفظ قرآن و نهج‌البلاغه طلاب حوزه‌های علمیه استان فارس در شهرستان‌های شیراز و استهبان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی حوزه‌های علمیه فارس، حجت‌الاسلام كرار، كارشناس قرآن و حدیث حوزه علمیه فارس گفت: آزمون مجدد سالانه حفظ قرآن کریم و نهج‌البلاغه حوزه‌های علمیه استان فارس رس در دو شهر شیراز و استهبان برگزار شد.
وی افزود: بر اساس سفارش ائمه معصومین(ع) مبنی بر حفظ قرآن کریم و در راستای مطالبه مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای مدظله العالی مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم و بر اساس مصوبه 81 شورای عالی، آزمون سراسری حفظ قرآن کریم و نهج‌البلاغه به‌صورت سالانه، جهت ارج نهادن به تلاش حافظان گرامی و تشویق مادی و معنوی طلاب برگزار می‌شود.
كرار ادامه داد: این آزمون امسال در مهرماه و آزمون مجدد برای اولین بار در دو مکان یکی در مدیریت حوزه علمیه فارس شهر شیراز و دیگری مدرسه امام صادق(ع) استهبان در روز 29 دی ماه 96 برگزار شد که در مجموع 31 نفر در این آزمون شرکت كردند.
كارشناس قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه فارس گفت: این آزمون به‌صورت شفاهی و در سه رشته حفظ کل، نصف و ثلث قرآن کریم و به ترتیب در رشته حفظ کل شش سوال ده سطری و حفظ نصف سه سوال ده سطری و حفظ ثلث دو سوال 10 سطری، برگزار شد.
وی در پایان یادآور شد: با توجه به ارزیابی قرآنی و تکمیل بانک اطلاعات قرآنی طلاب و شناسایی طلاب حافظ در سرتاسر استان، ان‌شاءالله در سال آینده شاهد استقبال بسیار با شکوهی از این آزمون خواهیم بود.

captcha