برنامه‌های هفته قرآن و عترت در مدارس فارس تشريح شد/ آغاز رقابت‌های قرآنی و جشن تكلیف دانش‌آموزان
کد خبر: 3673772
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

برنامه‌های هفته قرآن و عترت در مدارس فارس تشريح شد/ آغاز رقابت‌های قرآنی و جشن تكلیف دانش‌آموزان

گروه فعالیت‌های قرآنی: طبق برنامه آموزشی ـ پرورشی آموزش و پرورش فارس از 24 تا 30 آذرماه جاری به عنوان هفته قرآن و عترت در مدارس این استان معرفی شده است.

حسینعلی معزی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از برپایی هفته قرآن و عترت در مدارس این استان خبر داد و گفت: از 24 تا 30 آذرماه به عنوان هفته قرآن و عترت در آموزش و پرورش نام‌گذاری شده است كه در آن برنامه‌های قرآنی متعددی برای دانش‌آموزان در مدارس اجرا می‌شوند.

اجرای 10 عنوان برنامه قرآنی در مدارس فارس
وی با بیان اینكه 10 عنوان برنامه قرآنی در مدارس استان فارس طی این هفته اجرا می‌شوند، افزود: نخستین برنامه ما برگزاری مرحله مقدماتی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن،‌ عترت و نماز دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری در دو بخش پسران و دختران است.
معزی ادامه داد: این مسابقات در سه بخش قرآن، عترت و نماز و در 10 رشته كه بخش قرآن شامل قرائت تحقیق و ترتیل، تفسیر و حفظ ویژه، عمومی و موضوعی متناسب با سن دانش‌آموزان، بخش عترت شامل نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی (ویژه پسران)، بخش نماز شامل اذان‌گویی (ویژه پسران)، احكام و انشای نماز برگزار می‌شود.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه این مسابقات در تمام مدارس استان اجرا می‌شوند، گفت: تأكید ویژه‌ای به خصوص در بخش مسابقات احكام انجام شده است تا اكثریت دانش‌آموزان در این مسابقات شركت كنند.

برپایی دوره‌های آموزشی ویژه منتخبان مسابقات قرآن
وی با تصریح اینكه دانش‌آموزان در این مرحله در یك یا چند رشته می‌توانند شركت كنند، گفت:‌ محتوای آموزشی مسابقات میان دانش‌آموزان توزیع شده است و در این هفته نخستین مرحله دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان منتخب نیز برگزار خواهد شد.
معزی با یادآوری اینكه مرحله بعدی مسابقات مرحله شهرستانی و مناطق است كه در بهمن‌ماه امسال برگزار خواهد شد، گفت: مرحله استانی نیز یا در اوایل اردیبهشت‌ماه یا بعد از امتحانات خرداد سال آینده برگزار می‌شود.
وی در ادامه كار ویژه هفته قرآن و عترت در مدارس استان فارس را برپایی محافل قرآنی عنوان كرد و گفت:‌ همچنین در این هفته جشن‌های عبادت دانش‌آموزان آغاز خواهد شد كه در شیراز با هماهنگی‌های انجام شده با تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع)، اكثر این جشن‌ها در این حرم مطهر برگزار خواهد شد.

برگزاری جشن عبادت 12 هزار دانش‌آموز شیراز در حرم شاهچراغ(ع)
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس از برگزاری جشن عبادت 12 هزار دانش‌آموز شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در طی سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: برخی از جشن‌های تكلیف نیز در مدارس، مساجد و تكایا برگزار خواهند شد.
وی همچنین برگزاری مراسم‌های جشن‌های قرآنی در مدارس و مراکز دارالقرآن، برپایی مراسم تجلیل از ممتازین مسابقات قرآن، عترت و نماز، افتتاح چند مرکز دارالقرآن در سطح استان، برپایی نمایشگاه محصولات قرآنی در بعضی از مراکز، تجلیل از خادمین قران عترت و نماز، برگزاری دوره‌های آموزشی قرآنی ویژه جمعی از معلمان و دانش‌آموزان را از دیگر برنامه‌های هفته قرآن و عترت در مدارس فارس برشمرد.

رونمایی از نرم‌افزار آموزشی احکام نماز
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس در بخش پایانی سخنان خود از رونمایی از نرم‌افزار آموزشی احکام نماز در این استان خبر داد.

captcha