برای آسیب‌های اجتماعی باید طرح نو دراندازیم/ استفاده از تجربه تبریز
کد خبر: 3672265
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
نوبخت عنوان کرد:

برای آسیب‌های اجتماعی باید طرح نو دراندازیم/ استفاده از تجربه تبریز

گروه سلامت: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خواستار استفاده از سمن‌ها و نیروهای مردمی برای حل مشکل آسیب‌های اجتماعی شد و گفت: طرح موفقی در شهر تبریز وجود دارد که می‌تواند به عنوان الگو برای دیگر شهر‌ها و دیگر آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته شود، خیرین و سازمان‌های مردم نهاد موفق شدند معضل گدا‌های خیابانی را در این شهر برطرف کنند می‌توان از این تجربه برای دیگر شهر‌ها نیز استفاده کرد.

علی نوبخت حقیقی، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به فرافکنی سازمان‌های مختلف در مورد آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: اگر به مواد ۷۰ تا ۸۵ قانون برنامه ششم توجه شود ما به برنامه‌های اجتماعی به طور عام و آسیب‌های اجتماعی به طور خاص پرداخته‌ایم.

وی افزود: در این قانون پیش‌بینی این مسئله را که باید برای سلامت، بیمه و آسیب‌های اجتماعی از مردم کمک بگیریم شده است.

نوبخت ادامه داد: با مشورت‌هایی که در وزارت بهداشت انجام شد در این وزارت‌خانه معاونت اجتماعی تشکیل شده و هم قسم شدیم تا برای حل معضل آسیب‌های اجتماعی اقدام کنیم. متأسفانه در موضوع طلاق، اعتیاد و بسیاری دیگر از این آسیب‌ها کنترل مناسبی صورت نمی‌گیرد بسیاری نیز روستا‌های خود را ترک کرده و به حاشیه شهر‌ها هجوم آورده‌اند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: من تنها توصیه‌ام این است که باید از نیرو‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنیم، این کار یک حرکت جهاد‌گونه است؛ در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم این مسأله را مورد تأکید قرار دادم که باید برای آسیب‌های اجتماعی طرحی‌نو در اندازیم و این طرح نو هم چیزی جز کمک خواستن از خود مردم و سازمان‌های مردم نهاد نیست.

وی یادآوار شد: یک طرح موفقی در شهر تبریز وجود دارد که می‌تواند به عنوان الگو برای دیگر شهر‌ها و دیگر آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته شود، خیرین و سازمان‌های مردم نهاد موفق شدند معضل گدا‌های خیابانی را در این شهر برطرف کنند می‌توان از این تجربه برای دیگر شهر‌ها نیز استفاده کرد.
 
captcha