طبخ و توزیع بزرگترین آش نذری دنیا در شیراز/ نیمی از نذورات به میان زلزله‌زدگان كرمانشاه می‌رود
کد خبر: 3664283
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸

طبخ و توزیع بزرگترین آش نذری دنیا در شیراز/ نیمی از نذورات به میان زلزله‌زدگان كرمانشاه می‌رود

گروه اجتماعی: طبق رسم 16 ساله، بزرگترین آش نذری دنیا در سالروز رحلت پیامبر مكرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در شیراز طبخ و توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مطابق یك رسم 16 ساله و به‌همت گروه فرهنگی ـ مذهبی امام هادی(ع) كمیل شیراز، بزرگترین آش نذری دنیا در سالروز رحلت پیامبر مكرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در شیراز طبخ و توزیع شد.

تداركات طبخ این آش از اول ماه صفر با همكاری و مشاركت 800 نفر از عوامل اجرایی آغاز شده و از شامگاه پنج‌شنبه، 25 آبان‌ماه كار طبخ آن آغاز شد و در نهایت این آش از ساعت 5 صبح امروز میان مردم شیراز توزیع شد.

محمد اسدی، مدير گروه فرهنگی ـ مذهبی امام هادی(ع) كمیل شیراز در حاشیه این مراسم گفت: این آش طی سال‌های متمادی از محل نذورات مردمی از اقصی نقاط كشورمان طبخ و توزیع می‌شود تا بدین طریق هر كسی به سهم به خویش به ساحت پیامبر مهربانی‌‌ها ابراز ارادت و مودت داشته باشد.

وی افزود: پیش از این بنا بود كه 84 تن آش نذری را از محل نذورات مردمی طبخ و توزیع كنیم اما با توجه به وقوع زلزله در كرمانشاه و نیاز هموطنانمان و همچنین درخواست گسترده مردم شیراز برای انتقال این نذورات برای كمك زلزله‌زدگان مقدار این آش به 44 تن كاهش یافت.

اسدی با یادآوری اینكه این كار با هماهنگی كامل با صاحبان نذورات انجام شده است، گفت: 40 تن از این آش به صورت اقلام مورد نیاز و همچنین طبخ غذای گرم به مدت 10 روز به مناطق زلزله زده كرمانشاه انتقال خواهد یافت.

مدیر گروه فرهنگی ـ مذهبی امام هادی(ع) كمیل شیراز اظهار كرد: در حاشیه این مراسم برنامه‌های فرهنگی ـ مذهبی نظیر عزاداری و سینه‌زنی و همچنین سخنرانی مذهبی با حضور اساتید حوزه علمیه برگزار می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: امسال این آش نذری با نیت گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم به خصوص سردار بی‌سر مدافع حرم، شهید عبدالله اسكندری طبخ و توزیع می‌شود.

یادآور می‌شود، مطابق روال هر سال نیز در هنگام طبخ این آش نذری، جمعی از مسئولان شهری و استانی و همچنین علما و فضلای استان فارس از روند اجرای این كار بازدید كردند كه از جمله آن‌ها می‌توان به آیت‌الله كلانتری و آیت‌الله بهشتی، اعضای مجلس خبرگان رهبری، شهردار شیراز و نمایندگان سابق و فعلی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اشاره كرد.

captcha