امنيت پاکستان را امنيت خودمان مي دانيم
کد خبر: 3661062
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
اميرسرتيپ حاتمي در ديدار فرمانده ارتش پاکستان:

امنيت پاکستان را امنيت خودمان مي دانيم

گروه سیاسی: وزير دفاع ايران با اشاره به توسعه همکاری های دوجانبه ايران و پاکستان در راستای حفظ و تقويت بنيه دفاعي دو کشور گفت: احترام به تماميت ارضی، يکپارچگی و حاکميت ملی کشورهای منطقه از اصول ثابت سياست خارجي ايران است و بر اين اساس امنيت پاکستان را امنيت خودمان مي دانيم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، امير سرتيپ حاتمي در ديدار با فرمانده ارتش پاکستان با اشاره به تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي، حضور ژنرال قمرجاويد باجوا در تهران را تحکيم‌بخش ثبات، امنيت و توسعه روابط دوجانبه عنوان کرد.
وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران در اين ديدار گفت: سياست ما توسعه روابط با همسايگان است و در اين راستا پاکستان علاوه بر همسايگي و مرز مشترک طولاني، به‌واسطه اشتراکات فراوان ديني، تاريخي و فرهنگي جايگاه ويژه‌اي در سياست خارجي ايران دارد.
اميرسرتيپ حاتمي با حمايت از پيشرفت‌هاي دفاعي و صنعت نظامي پاکستان در چارچوب تحکيم ثبات و امنيت منطقه تصريح کرد: احترام به تماميت ارضي، يکپارچگي و حاکميت ملي کشورهاي منطقه، از اصول ثابت سياست خارجي جمهوری اسلامی ایران است و بر اين اساس امنيت پاکستان را امنيت خودمان مي‌دانيم.
وي با اشاره به همکاري‌هاي دو جانبه ايران-پاکستان در راستاي حفظ ثبات در منطقه گفت: ما اميدواريم با تجميع ظرفيت‌هاي دو کشور در راستاي کمک به دولت افغانستان ، بحران 37 ساله حاکم بر اين کشور پايان يافته ، صلح و امنيت در آنجا برقرار شود.
اميرسرتيپ حاتمي با اشاره به توطئه استکبار جهاني در جهت بي‌ثبات کردن امنيت منطقه بيان کرد: متأسفانه برخي کشورهاي منطقه و فرامنطقه اقدامات بي‌ثبات کننده خود را رها نساخته و در دام توطئه‌هاي آمريکا و رژيم صهيونيستي گرفتاره شده‌اند و پس از حمله به افغانستان و عراق، ايجاد داعش در عراق و سوريه و جنگ يمن، اکنون در پي تجزيه کشورهاي منطقه و آشوب هستند که اين وضعيت زيبنده منطقه و جهان اسلام نيست.
 وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران با تأکيد به توطئه‌هاي نخ نماي آمريکا و رژيم صهيونيستي، آن‌ها را  بزرگترين و خطرناکترين حامي تروريسم در منطقه عنوان کرد و گفت: افراط گرايي زاده سياست‌هاي آمريکا و مبارزه با تروريسم تنها بهانه‌اي از سوي دولت‌مردان کاخ سفيد براي تسلط بر سرزمين‌هاي اسلامي و منابع آنان است.
اميرسرتيپ حاتمي همچنين ايستادگي ايران در برابر اجراي طرح‌هاي  ظالمانه آمريکا و رژيم صهيونيستي را علت اصلي فشار عليه جمهوري اسلامي ايران عنوان کرد و اظهار کرد: جمهوري اسلامي ايران از همه توان و ظرفيت خود براي حفظ امنيت منطقه و تماميت ارضي کشورها استفاده مي‌کند.
ژنرال قمرجاويد باجوا فرمانده ارتش پاکستان نيز در اين ديدار با اشاره به اشتراکات تاريخي، ديني و فرهنگي دو کشور ايران و پاکستان گفت: در ديدارم با رئيس جمهوري اسلامي ايران، رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح، وزير امورخارجه، بر اين نکته تأکيد کردم که مي‌بايست مرزهاي مشترک ما با ايران مرز دوستي، ثبات و امنيت بوده و براي مقابله با دشمنان  مشترک ضرورت دارد تعاملات خود را دوچندان کنيم.
وي همچنين افزود: ايران از منظر پاکستان کشوري بزرگ، با ثبات و داراي پيشينه و تمدني کهن است و مردم ما براي ايران اهميت ويژه اي قائل‌اند.
وي با بيان اينکه مبارزه با تروريسم و ناامني در مرزهاي دو کشور از اولويت‌هاي کشور پاکستان محسوب مي‌شود، اظهار اميدواري کرد: اميد است با ايجاد ثبات و پايداري در مرزهاي دو کشور با ناامني و هرج و مرج مبارزه کرده و  توسعه فعاليت‌هاي  اقتصادي و تجاري را فراهم نمائيم.
فرمانده ارتش پاکستان با اشاره به ظرفيت کشورهاي اسلامي بر ضرورت همدلي و مذاکره در جهت حل مشکلات بين کشورهاي اسلامي و جهان اسلام و توطئه‌ها و حوادث ناگوار منطقه تصريح کرد: اتحاد کشورهاي منطقه و مسلمان در شرايط حساس کنوني، از ضروريات ايجاد ثبات و امنيت پايدار بوده و اميدواريم بتوانيم امت واحده اسلامي را شکل دهيم.
captcha