کیفی‌سازی فعالیت‌ها و حمایت از نهادهای مردمی مؤثر/ مؤسسات قرآنی تعطیل‌شده را فعال می‌کنیم
کد خبر: 3658502
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵
فقهی‌زاده تأکید کرد:

کیفی‌سازی فعالیت‌ها و حمایت از نهادهای مردمی مؤثر/ مؤسسات قرآنی تعطیل‌شده را فعال می‌کنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون جدید قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کیفی‌سازی فعالیت‌ها و حمایت از نهادها و مؤسسات مؤثر مردمی را رویکرد خود در این معاونت بیان کرد.

سه‌شنبه///کیفی‌سازی فعالیت‌ها و حمایت از فعالیت‌ مؤسسات مؤثر مردمی
عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون جدید قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته، 8 آبان‌ماه در بازدید از غرفه خبرگزاری ایکنا در محل بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن تشکر از مجموعه خبرگزاری ایکنا و با بیان اینکه افتخار می‌کنم که یکی از اولین خبرگزاری‌هایی که در بدو ورود خود به نمایشگاه مطبوعات از غرفه آن بازدید کردم، خبرگزاری قرآنی بود، اظهار کرد: به نظر بنده هنوز برای اینکه بخواهم برنامه‌های خود را اعلام کنم مقداری زود است، ولی رویکرد بنده کیفی‌سازی فعالیت‌ها و حمایت از فعالیت‌های نهادها و مؤسسات مؤثر مردمی است.

وی ادامه داد: در واقع اکتفا نکردن صرف به امر نگاه و توجه به سازمان‌های دولتی از برنامه‌های بنده خواهد بود البته سازمان‌های دولتی در حد قوانین و مقررات حتما مورد توجه خواهند بود ولی ما نهادهایی نیز داریم که مردم‌نهاد و خودجوش هستند که بیشتر توجه ما باید معطوف به آن‌ها باشد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ان‌شاءالله از این طریق بتوانیم به پیدایش یک نهضت مردمی قرآن دست پیدا کنیم و کوشش کنیم تا معارف و آموزه‌های قرآن و عترت به زبان ساده، صحیح و روزآمد تبلیغ و ترویج شود تا این امر بتواند عده بیشتر و طیف وسیع‌تری را دربربگیرد.

فقهی‌زاده همچنین، در رابطه با موضوع مؤسسات قرآنی و نیز وجود قوت و ضعف در فعالیت برخی از این مؤسسات، بیان کرد: ما حتماً در این زمینه اولویت‌بندی خواهیم کرد که به هر مؤسسه‌ای در حد توان و برد تبلیغی و ترویجی و نیز فعالیت آن مؤسسه، کمک و توجه کنیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: همچنین، در این زمینه باید برخی مؤسساتی را که در حال حاضر بنا به هر دلیلی تعطیل شده‌اند، تشویق به فعالیت و اثرگذاری کنیم و حتماً باید تلاش کرده و کمک کنیم تا اگر موانعی نیز در راه فعالیت مؤسسات وجود دارد که باعث شده تا این مؤسسات فعالیت خود را متوقف کنند، این موانع را به حول و قوه الهی برطرف کنیم.

captcha